کد خبر: 51431
A

نماینده مجلس: از تنور FATF نانی برای کشور گرم نمی کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی، گفت: چه بسیار کشورهایی که به FATF پیوسته اند اما مشکلات اقتصادی آنها چند برابر شده و کاهش نیافته، بنابراین از این تنور نانی برای کشور گرم نمی شود.

نماینده مجلس: از تنور FATF نانی برای کشور گرم نمی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ احد آزادی خواه با اشاره به تجمع برخی دانشجویان مقابل مجلس در مخالفت با پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، گفت: دو بار تاکنون لایحه CFT در دستورکار مجلس قرار گرفته که آن را از دستور خارج کردیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دو نظریه درباره پیوستن ایران به FATF وجود دارد، اظهار داشت: برخی از نظریات این عقیده را دارند که اگر ایران به  FATF بپیوندد و CFT تصویب شود گشایش اقتصادی ایجاد می شود و علت تمام تنگناهای اقتصادی و دلاری که به مرز 20 هزار تومان رسیده عدم نپیوستن به FATF است.

آیا در تمام کشورهایی که به FATF پیوسته اند گشایش اقتصادی حاصل شده است؟

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا در تمام کشورهایی که به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم  CFT و FATF پیوسته اند گشایش اقتصادی حاصل شده و مشکل مالی ندارند، افزود: اگر اینگونه باشد ما نیز به آن می پیوندیم، اما زمانی که مشاهده می شود چه بسیار کشورهایی که به FATF پیوسته اند اما مشکلات اقتصادی آنها چند برابر شده و کاهش نیافته بدین معناست که از این تنور نانی برای کشور گرم نمی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تنها راهبرد کشور سیاست اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که پشت این معاهده های بین المللی 2 الی 3 کشور هستند، بنابریان همانگونه که مشاهده می شود از دل برجام نیز چیزی جز سرگردانی سیاستمداران کشور و وضعیت آشفته بازار خارج نشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه فراکسیون متبوعش با تصویب CFT و پیوستن به FATF مخالف است، تصریح کرد: علت این مخالفت این بوده که این فرآیند به نتیجه نمی رسد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر