کد خبر: 51467
A

فلاحت‌پیشه: اگر ایران نبود، داعش به مرزهای اروپا می‌رسید/ زمان طرح اختلافات نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در شرایط کنونی زمان طرح اختلافات نیست و باید روی مسائل فی‌مابین و مشترک کار کنیم. اختلافات را می‌توان به محدوده‌ای خاص برد اما امروز باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

فلاحت‌پیشه: اگر ایران نبود، داعش به مرزهای اروپا می‌رسید/ زمان طرح اختلافات نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای اروپایی با بیان اینکه در شرایط خطیری به سر می‌بریم و ایران و کشروهای اتحادیه اروپا یک رویکرد مشارکت جویانه در تحولات بین‌المللی دارند، گفت: ایران و اروپا نه تنها در روابط فی‌مابین بلکه در روابط بین‌المللی هم اثر خواهند داشت.

وی ادامه داد: در بحث هسته‌ای پاک بودن برنامه‌های ایران مشخص بود اما چون ادعاهایی مطرح شد اولین رویکردهای دیپلماتیک به اتفاق تئوری‌های اروپایی را آغاز کردیم و این نشان می‌دهد از قدیم باب مذاکره باز بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برجام گفت: شرایط به موضوع برجام کشید. برجام یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دیپلماتیک امروز دنیا در زمینه عدم اشاعه است اما شرایط تازه‌ای شکل گرفت. تحولات کشور آمریکا و خارج شدن آن از برجام باعث شرایط تازه‌ای شد اما ایران و کشورهای اروپایی در مناسبات برجام ماندند و اثر آن را در عرصه بین‌المللی دنبال کردند.

وی ادامه داد: در طول این مدت سازوکار اصلی بین ایران و اروپا و صلح‌طلبان این است که منتظر نتایج علمی این توافق هستند.

فلاحت‌پیشه گفت: دیپلماسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایران این است که در حوزه‌های مشترک باتوجه به وظایف خطیری که وجود دارد، نظر و عمل را نزدیک کنیم.

وی تاکید کرد: ملت ایران یک ملت مقاوم است امروز کشور ما مانند کشورهای عراق سابق و افغانستان سابق دیگر هدف نیست و یک همکار در دنیای امروز است.

نماینده مردم اسلام‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس اطلاعات میدانی اگر ایران نبود، داعش به مرزهای اروپا می‌رسید، گفت: ایرانی‌ها جان‌فشانی بسیار کردند. صدها ایرانی شهید شدند. ایران در مقابله با تروریسیم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و مقابله با شرایط خاص با اروپایی‌ها رابطه خاصی داشته است که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به حضور ترامپ در راس دولت آمریکا گفت: شخصی در آمریکا به روی کار آمد که یکی از ناقضان بین‌المللی در دنیای امروز است و حتی مناسبات دو جانبه با کشورهای اروپایی را دچار مشکل کرده است. امروز ما به عنوان نمایندگان پارلمان و شما به عنوان نمایندگان اتحادیه اروپا باید وارد فضای تعاملی شویم. در شرایط کنونی زمان طرح اختلافات نیست و باید روی مسائل فی‌مابین و مشترک کار کنیم. اختلافات را می‌توان به محدوده‌ای خاص برد اما امروز باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر