کد خبر: 51526
A

آیا نمایندگان به لایحه CFT رای مثبت می‌دهند؟

سفیر ایران در انگلستان با اشاره به کاهش قیمت ارز و سکه از نمایندگان خواست که با تکمیل فرایند FATF روند تثبیت واقعی نرخ ارز و از بین رفتن حباب ساختگی را در بازار تداوم ببخشند. موضوعی که واکنش محمود صادقی، عضو فراکسیون امید را در پی داشت و او هم از رای مثبت اکثریت نمایندگان مجلس به لایحه CFT خبر داد.

آیا نمایندگان به لایحه CFT رای مثبت می‌دهند؟

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس شب گذشته (دوشنبه) در صفحه توییتر خود نسبت به کاهش قیمت دلار واکنش نشان داد و نوشت: با شروع ریزش قیمت ارز و سکه در بازار امروز عصر ایران حالا نوبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که با تکمیل فرایند FATF و تصویب استانداردهای بین‌المللی نظام بانکی در جلسه فردا، روند تثبیت واقعی نرخ ارز و از میان رفتن حباب ساختگی در بازار را تداوم بخشند.

محمود صادقی، نماینده تهران و عضو فراکسون امید به این توییت بعیدی نژاد پاسخ داد و در جواب نوشت: با توجه به گفت‌وگوهایی که در روزهای اخیر با همکارانم داشتم پیش‌بینی می‌شود نمایندگان فراکسیون امید و فراکسیون مستقلین به اتفاق آرا و بخش قابل توجهی از نمایندگان فراکسیون ولایی به کنوانسیون CFT رای مثبت خواهند داد.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) یکی از لوایح چهارگانه گروه اقدام ویژه‌ مالی (FATF) است FATF حدود ۴۱ توصیه را به ایران برای شفافیت مبادلات مالی و بانکی داشته است که CFT یکی از این توصیه ها است.

روز گذشته قیمت دلار کاهش قابل توجهی داشت که واکنش های بسیاری را در سطح جامعه در پی داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر