کد خبر: 51702
A

غرویان: روحانی می‌کوشد مردم مأیوس نشوند/ دولت باید در هر شرایطی سخنگو داشته باشد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: روحانی سعی دارد به طوری مشی کند که مردم مأیوس نشوند؛ برای نیل به این هدف او باید افکارعمومی را در جریان لحظه‌ای نوسانات سیاسی، اقتصادی و تحولات داخلی و خارجی قرار دهد.

غرویان: روحانی می‌کوشد مردم مأیوس نشوند/ دولت باید در هر شرایطی سخنگو داشته باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمد غرویان درباره انتقادها به خالی بودن جایگاه سخنگو در دولت و معرفی نشدن سریع وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد به مجلس گفت: ایران در یک وضعیت خاص بین المللی و دیپلماتیک قرار دارد و دولت می خواهد با ظرافت حرکت کند تا طراحی های ترامپ برای اعمال بر جمهوری اسلامی اثربخش نباشد، در این وضعیت رئیس جمهور و دولت باید بیشتر با مردم حرف بزنند.

وی با بیان اینکه دولت باید سخنگو داشته باشد، ادامه داد: سیاست آقای روحانی حفظ آرامش در جامعه است، یعنی نمی خواهد به التهابات بیافزاید و دامن بزند و هیجانی به مسائل کشور بپردازد، حال آنکه گروه های مخالف دولت خیلی تلاش می کنند آقای روحانی را در موضع برخورد و واکنش های تقابلی تند و هیجانی قرار دهند اما رئیس جمهور از قرارگیری در این موضع پرهیز دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: آقای روحانی سعی دارد به طوری مشی کند که مردم مأیوس نشوند. در واقع او می خواهد با افزایش احساس امنیت اقتصادی، امید جامعه به آینده بیشتر شود؛ برای نیل به این هدف او باید افکارعمومی را در جریان لحظه ای نوسانات سیاسی، اقتصادی و تحولات داخلی و خارجی قرار دهد.

وی با رد این دیدگاه که «رئیس جمهور باید تعیین سخنگو را به بعد از عملیاتی شدن راهکار ویژه مالی اروپایی ها برای ایران و برقراری ثبات اقتصادی موکول کند تا با کاهش مسائل حاشیه ای در مقطع کنونی، فکر و ذهن دولت متمرکز بماند» ادامه داد: عده ای این عقیده را دارند اما معتقدم دولت باید در هر شرایطی اعم از بحرانی یا عادی سخنگو داشته باشد و رئیس جمهور بیشتر با مردم صحبت کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: توقع و مطالبه مردم این است که سخنگوی دولت واقعیات کشور را به طور شفاف با جامعه در میان بگذارد. این به نفع دولت است و اعتماد بین مردم و دولت را نیز بیشتر می کند.

غرویان درباره انتقاد برخی اصلاح طلبان به دولت که می گویند «ما ظرفیت اجتماعی مان را به امانت در اختیار دولت قرار دادیم اما دولت قدر این امانت را ندانست و عملکردش طوری بود که به این سرمایه اجتماعی ما لطمه خورد» یادآور شد: این انتقاد قدری افراطی است. البته اصلاح طلبان سرمایه گذاری و همکاری خوبی کردند و ظرفیت اجتماعی خودشان را در کنار دولت قرار دادند اما دولت در هم فشار و منگنه خاصی است که باید اعتدال را رعایت کند. از این رو دولت نهایت تلاش خود را انجام داد که اعتدال و توازن را بین کفه جناح های سیاسی برقرار کند./خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر