کد خبر: 5171
A

باز هم توزیع شبنامه در صحن مجلس

در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم برای سه وزارتخانه آموزش و پرورش، ورزش و همچنین ارشاد، نماینده مردم لنگرود نسبت به توزیع شب نامه در صحن علنی مجلس اعتراض کرد.

باز هم توزیع شبنامه در صحن مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در ادامه جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، مهرداد بائوجه لاهوتی در تذکری نسبت به توزیع شب نامه ای در صحن علنی مجلس اعتراض کرد و گفت: الان یک نوشته هایی در داخل صحن پخش شد درحالیکه اگر نوشته ای پخش می شود باید رئیس مجلس دستور دهد. این هم خلاف آیین نامه، هم خلاف اخلاق است.

وی افزود: واقعا در این مقطع درست نیست که بیایند ذهن نمایندگان را خراب کنند. این که نامه ای پخش کنند که فردی بیست سال قبل کاری کرده است اقدام درستی نیست. دستور بدهید که این ها را جمع آوری کنند.

لاریجانی در پاسخ به ضمن تأیید این تذکر گفت: باید از هیئت رئیسه اجازه بگیرند و بعد از امضا هیئت رئیسه، نامه توزیع شود. مسئول مربوطه پیگیری کنند.

در ادامه جلسه علیرضا سلیمی نماینده محلات در تذکری خطاب به علی لاریجانی گفت: در ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس آمده است، هر یک از نمایندگان حق دارند تمام یا قسمتی از حق خود را در اختیار نماینده دیگر قرار دهند، مشخص نشده چند نماینده. الان اینطور که عمل می شود فقط به یک نماینده حق داده می شود.

لاریجانی در پاسخ گفت: بله این درست است و ابهامی ندارد. منظور از نماینده یک نفر است.

سلیمی در ادامه به رییس مجلس گفت: قبلا روال این بود اگر سوالی از رییس جمهور یا وزیر داشتیم سوال را به هیات رییسه می‌دادیم تا مطرح شود ولی الان اینکار صورت نگرفت.

لاریجانی در پاسخ به سلیمی گفت: اگر سوالی باشد باید امضا شود و به هیات رییسه داده شود تا به وزیر یا رییس جمهور داده شود. اینکه سوالی بیاید و فقط دست خط باشد و امضا نداشته باشد و متولی آن مشخص نباشد که سوال نیست.

ادیانی راد: فانی استعفا داد یا نه؟

سیدعلی ادیانی راد هم در تذکری به هیات رییسه خواستار آن شد که مشخص شود وزیر آموزش و پرورش بالاخره استعفا داده است یا عزل شده است. 
لاریجانی هم با کنایه به این نماینده گفت این موضوع آنقدر مهم است که بخاطرش تذکر بدهید، بالاخره یا استعفا دادند یا عزل شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر