کد خبر: 51712
A

نکو: نمایندگان به FATF رای مثبت دهند/ عدم تصویب این لوایح به نوعی کمک به آمریکا است

یک نماینده سابق مجلس گفت: نمایندگان به FATF رای مثبت دهند؛ عدم تصویب این لوایح به نوعی کمک به آمریکا است تا کشورهای دیگر را علیه ما با خودش همسو کند.

نکو: نمایندگان به FATF رای مثبت دهند/ عدم تصویب این لوایح به نوعی کمک به آمریکا است

 

به گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیم نکو در ارتباط با ضرورت تصویب لوایح FATF  اظهار کرد: امیدوارم نمایندگان محترم مجلس هرچه سریع‌تر تکلیف این قضیه را روشن کنند؛ اما با این رویکرد که به آن رای موافق بدهند.

وی ادامه داد: نمایندگان با تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با FATF  می‌توانند ما را از برخی اتفاقاتی که می‌تواند به ضرر ماتمام شود تبرئه کنند.

نکو با اشاره به مخالفان تصویب لایحه فوق گفت: برخی ها شبهاتی دارند که هیچ وقت عملی نخواهد شد، اما فضاسازی‌هایی که می‌کنند این ذهنیت را در جامعه ایجاد کرده که تصویب FATF  محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند. یکی محدودیت در حمایت دوستانمان در خارج از مرزها و یکی هم محدودیت برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی داخل کشور است؛ اما من فکر می‌کنم چنین نخواهد بود.

وی یادآور شد: ما تعریف مخصوصی درباره تروریست داریم، درحال حاضر از هرکسی در ایران سوال کنید که دوست دارید از تروریست‌ها حمایت شود یا نه و یا پولشویی خوب است یا خیر، جواب منفی خواهیم شنید. وقتی خودمان مخالف تروریست هستیم و پولشویی را مخالف شفافیت اقتصادی کشور می دانیم چه لزومی دارد که مخالفت کنیم یا بگوییم نمی خواهیم به این کنوانسیون بپیوندیم؟

این نماینده سابق مجلس گفت: این ذهنیت‌ها باید از سوی افراد صاحب‌نظر دولت و چهره‌های سیاسی و کارشناسان مربوطه شفاف برای مجلسی‌ها تبیین شود که بدانند تصویب این امر به نفع کشور خواهد بود.

وی سپس تصریح کرد: اگر مجاری اداری کشور ما با مشکلات رو به رو شود و بانکداری ما بیش از الان مورد هدف قرار بگیرد ضررهای بیش‌تری از تصویب این لایحه به کشور وارد می‌شود. پیوستن به این کنوانسیون در شرایطی که آمریکا کمر به انزوا کشاندن ما بسته بسیار مهم است.

نکو خاطرنشان کرد: عدم تصویب این لوایح به نوعی کمک به آمریکا است تا کشورهای دیگر را علیه ما با خودش همسو کند. الان اتحاد جهانی علیه سیاست های یک جانبه گرایانه آمریکا شکل گرفته است. این امر نشان از این است که ما توانسته‌ایم کشورهایی را به اتحاد در حمایت از حق و حقوق خودمان برسانیم؛ اگر این لوایح تصویب نشود به نظرم برای ما مشکلات جدیدی ایجاد خواهد شد که به مراتب بیش‌از آنچه است که الان مطرح می شود./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر