کد خبر: 51736
A

جزئیات نشست مهم بهارستان برای بررسی CFT/ فلاحت پیشه: جلسه غیر علنی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: جلسه غیر رسمی مجلس برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به CFT یکشنبه برگزار می‌شود.

جزئیات نشست مهم بهارستان برای بررسی CFT/ فلاحت پیشه: جلسه غیر علنی است

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص جزئیات این نشست گفت: این جلسه از ساعت ۶ تا ۸ صبح روز یکشنبه و در صحن مجلس به منظور پاسخ به سؤالات و شائبه‌ها درباره لوایح چهارگانه FATF و به ویژه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به CFT برگزار می‌شود.

وی افزود: از وزرای امور خارجه، اطلاعات، سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از استادان و صاحب نظران مخالف FATF نیز برای حضور و طرح دیدگاه‌های خود در نشست روز یکشنبه دعوت به عمل آمده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علاوه بر پیش بینی زمانی برای سخنان دولتی ها؛ نماینده حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده سازمان پدافند غیر عامل، رؤسای سه فراکسیون نمایندگان ولایی، نمایندگان مستقل ولایی و امید مجلس، ۴ تن از استادان و صاحب نظران مدعو، تعدادی از نمایندگان موافق و مخالف این لایحه و همچنین نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس هم بر اساس زمانبندی صورت گرفته در این نشست صحبت خواهند کرد.

فلاحت پیشه ادامه داد: نمایندگان می‌توانند نظرات خود درباره لحاظ حق شرط‌هایی در این لایحه را پیشنهاد و در زمان بررسی لایحه CFT در نشست علنی مجلس مطرح کنند.

وی افزود: پس از پایان این نشست غیر رسمی، نشست علنی مجلس شورای اسلامی آغاز و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به CFT دستور کار اول نمایندگان خواهد بود.

وی در پایان گفت: گرچه هنوز با پیشنهاد بنده برای پخش مستقیم این نشست از صدا و سیما موافقت نشده است، اما با هیأت رئیسه مجلس توافق کرده ایم که صدا و سیما با ضبط مشروح تمامی گفتگو‌های این نشست، در زمان مقتضی مذاکرات جلسه را از رسانه ملی پخش کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر