کد خبر: 51756
A

نماینده مجلس: FATF به موضوعی برای تسویه حساب و شانتاژ سیاسی تبدیل شده است

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تصمیمات عزت‌مند اقتصادی به معنی بی خیالی نسبت به معاهدات بین‌المللی نیست.

نماینده مجلس: FATF به موضوعی برای تسویه حساب و شانتاژ سیاسی تبدیل شده است

 

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد دلایل مخالفان تصویب FATF گفت: FATF این روزها به موضوعی برای تسویه حساب، شانتاژ سیاسی و حتی یک جور کادرسازی و حرکت زودهنگام انتخاباتی تبدیل شده است. این روزها پیام‌های به شدت بی‌ادبانه متعددی از طرف برخی گروه‌ها برای ما ارسال می‌شود. مثلا "رای ما یا رای تو! خیانت به خون شهدا!".

حاتمیان ادامه داد:‌ در پاسخ به این عزیزان ابتدا باید گفت که کشور حساب و کتاب دارد. این طور نیست که فرض کنیم نماینده‌ای بیاید به عمد به برنامه‌ای رای دهد و شورای نگهبان حضور نداشته باشد یا مقام معظم رهبری نظارت نکند. همه در تصمیم‌گیری‌ سهیم هستند. مثلا شورای نگهبان اختیار وتوی مصوبه مجلس را دارد یا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به نوبه خود اقدام می‌کند.

نماینده درگز افزود: ما فردا ساعت 6 صبح برای FATF تعدادی از تاثیرگذاران و جامعه‌شناسان مملکت را دعوت کردیم تا از این طرح برایمان به طور دقیق بگویند. می‌خواهم بگویم که یک نماینده الکی به طرحی مثل FATF رای نمی‌دهد و تمام سود و زیان آن را به طرق مختلف می‌سنجد. این جوی که الان ایجاد شده است مردم و بویژه جوانان زودباور را نسبت به دولت و نظام بدبین می‌کند. این افراد اگر دلایلی دارند به مجلس و مرکز پژوهش‌ها بفرستند. در غیر این صورت حکم کلی ندهند.

وی در پاسخ به این سوال که تصویب این لایحه چه امکاناتی را در اختیار ایران می‌گذارد گفت: من از جزئیات دقیق این قانون به طور کامل مطلع نیستم و در این حد می‌دانم که ما برای تبادل پولی‌مان در دنیا نیازمند یک ارتباط بین‌المللی هستیم. FATF هم یک پیمان پولی در دنیاست.

حاتمیان ادامه داد: عدم تصویب این قانون باعث می‌شود که فردا روز نتوانیم پول خود را از کشوری به کشور دیگر به صورت بانکی انتقال دهیم و باید با قایق، هواپیما، در جیب و کیف و... حمل کنیم.

حاتمیان با اشاره به اینکه ما باید به لحاظ اقتصادی تصمیمات عزتمند برای کشور بگیریم اظهار کرد: پایبندی به این اصل به معنی بی‌خیالی نسبت به معاهدات بین‌المللی نیست. ما باید همین FATF را در بهترین حالت و با دخالت نظر همگان مدیریت کنیم به طوری که عزت ما حفظ شود و به جمع‌بندی منطقی برسیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان در پاسخ به این سوال که بیان نظرات مختلف در موافقت یا مخالفت با FATF از سوی شخصیت‌های سیاسی و مسئولان چقدر در گسترش دید نمایندگان مجلس در زمان تصویب آن موثر است؟ گفت: بیان و اظهار این نظرات مختلف در گسترش دید نمایندگان بسیار موثر است. به طور مثال جلسه فردا و جمع‌بندی آن جلسه قطعا یکی از ارکان تصمیم‌گیری بنده خواهد بود. به نظر من تصمیم‌گیری برای این طرح به یک جور رفراندوم تبدیل شده است؛ چون علاوه بر نظرات رجل سیاسی و شورای نگهبان، نظر جامع‌شناسان و نخبگان هم تاثیرگذار است. در نتیجه نیاز به این همه شانتاژ سیاسی نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر