کد خبر: 5178
A

اعتراض نماینده پایداری به نطق اولیه روحانی

در جریان بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی رئیس جمهور، دو نماینده نسبت به نطق اولیه رئیس جمهور اعتراض کردند و رئیس مجلس در پاسخ به آنها گفت که این تذکرات وارد نیست و رئیس جمهور تخلفی نکرده است.

اعتراض نماینده پایداری به نطق اولیه روحانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم در تذکری به انتقاد از صحبت‎های رئیس جمهور در دفاع از ورزای پیشنهادی پرداخت و گفت: براساس ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس،  در موارد معرفی یک یا چند وزیر بدون بحث، در مورد کلیات برنامه‌ها، تنها در مورد صلاحیت وزیران پیشنهادی بحث خواهد شد.

وی افزود: مطالب رئیس جمهور مطالب مهمی بود، امید است که یک جلسه ای از رئیس جمهور دعوت شود و  در مورد مسائل اقتصادی حرف شود. اینکه دولت تورم 40 درصدی را تک رقمی کرد، قابل توجه است، اما بحثی هم در مورد رکود وجود دارد.

این نماینده مجلس دهم، تأکید کرد که«این سه تا وزیر که در مجلس برای رای گیری آمده اند، ویژگی هایشان باید مطرح می‌شد تا مجلس تمام قد از وزرا دفاع کند، از یک ساعت، آقای روحانی 45 دقیقه در مورد مسائل اقتصادی حرف زدند.

علی لاریجانی که ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: شما خب ایرادتان را بگویید. اینجا-(ماده آیین نامه)میگوید پس از نطق در مورد وزرا دو نفر موافق و مخالف صحبت میشود. اما نطق رئیس جمهور میتواند در مورد برنامه ها باشد و این مشکل آیین نامه ای ندارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نیز در تذکری همچون قوامی به ماده 206 تکیه و نسبت به نطق اولیه رئیس جمهوری اعتراض کرد و گفت:با توجه به اینکه رئیس جمهور حقوقدان هستند باید در مورد برنامه وزرای پیشنهادی حرف میزدند، ما هم استقبال میکنیم که جلساتی باشد و شما هم پیگری کنید و نماینده ها هم بتوانند نظرتشان در مورد مطالبی که رئیس جمهور میگوند،بیان کنند و اینکه حرف یک سوی باشد و ما هم فرصتی نداشته باشیم، درست نیست.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت:تذکر شما وارد نیست چون شما اگر متن ماده 206 را ملاحظه کنید، نوشته است در شروع بحث رئیس جمهور برنامه وزرا را تشریح و دفاع میکند. البته شما ممکن است سلیقه تان این باشد که بیشتر در مورد وزرا صحبت کند و اما خب تخلفی صورت نگرفته است. چون رئیس جمهور برنامه دولت را گفتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر