کد خبر: 51868
A

صادق زیباکلام : روحانی با اصولگرایان ائتلاف کرده است/هزینه ناکامی روحانی را اصلاح طلبان می پردازند

صادق زیباکلام با اشاره به تغییر رویه روحانی بعد از انتخابات 96 گفت: روحانی با اصولگرایان یک ائتلاف ضمنی کرده و نمیخواهد هیچ حرفی که باعث تکدر خاطر آنان شود را بیان کند.

صادق زیباکلام : روحانی با اصولگرایان ائتلاف کرده است/هزینه ناکامی روحانی را اصلاح طلبان می پردازند
صادق زیباکلام استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی همدردی با مردم را گامی ابتدایی تر می داند و اصرار دارد که  مسئولان باید مراقب حرف های خود بوده و نمک روی زخم مردم نپاشند. توصیه او به اصلاح طلبان نیز واقع بینی بیشتر و افزایش میزان انتقادات از دولت است.
به گزارش دیده بان ایران؛ زیبا کلام گفت: آنچه مسلم است ، ما در شرایطی سخت و دشواری بسر می بریم . کافی است فقط نگاهی به قیمت ارزاق و مواد اولیه مثل خوراکی ها بیاندازیم و ببینیم که همه مایحتاج مردم ظرف یکی، دو ماه گذشته به طرز وحشتناکی افزایش قیمت داشته است. هنوز سیزده آبان نیامده زندگی مردم دشوار شده و در حال دشوارتر شدن نیز هست. بنابراین طبیعی است که مردم ناراحت باشند و انتظار بسیاری از مسئولین و دولت داشته باشند.
وی ادامه داده است : این انتظارات در حالی وجود دارد که ما امکانات و قدرت دولت به معنای قوه مجریه بسیار محدود است .در این مقطع مسئولان قوه مجریه دست کم باید دو کار را انجام دهند. اولا اینکه نهایت خویشتنداری را داشته باشند. مسئولان باید با صبوری عمل کرده و با مردم همراهی و همدردی کنند. نباید کلمات و جملاتی بگویند که مثل نفت روی آتش باشد یا نمک روی زخم مردم باشند. 
وی با اشاره به سخنان ولایتی ادامه داد : آن جمله ای که آقای ولایتی بیان کرد و به مردم گفت که از مردم یمن یاد بگیرید که نان خشک می خورند و لنگ می بندند و با آمریکا مبارزه می کنند، این جملات همان فلفل و نمک روی پاشیدن روی زخم جامعه است زیرا کمترین پاسخی که به او می توان داد این است که شما هم بروید از مسئولان آلمان، فرانسه، انگلستان ، ژاپن و هند یاد بگیرید که ممکلت داری و کشورداری چگونه است. 
زیبا کلام همچنین تاکید کرد:به موازات خویشتن داری که مساله اصلی در شرایط فعلی است باید با مردم صحبت کنند. بیش از یک سال است که از روحانی می خواهیم این کار را انجام دهد. آقای روحانی باید با مردم شفاف صحبت کرده و بگوید که مشکلات از کجا ناشی می شود. باید بگوید که سهم دولت و سایر قوا در شرایط فعلی چقدر است. باید مردم بدانند که سوء مدیریت دولت چقدر در بروز این وضعیت نقش داشته و  مراکز دیگر قدرت چه نقشی در بروز این وضعیت دارند. تنها در این صورت است که این حالت که همه انگشت اتهام را به سوی دولت گرفته اند، رفع می شود. 
زیبا کلام همچنین افزد: آقای روحانی یک ائتلاف ضمنی با اصولگرایان کرده و نمی خواهد هیچ مطلبی که باعث تکدر خاطر آنان است، را بیان کند. منطقی ترین توجیهی که می توان پیدا کرد این است که  روحانی واردی یک شراکت نانوشته و ناگفته با اصلوگرایان شده و نمی خواهد مسائل را شفاف بیان کند.
او ابراز عقیده کرد : هزینه ناکامی و شکست آقای روحانی را اصلاح طلبان می پردازند. روحانی به هیچ وجه هزینه ای نمی پردازد زیرا دیگر نیازی به صندوق رای ندارد. این اصلاح طلبان هستند که امروز مورد شماتت و حتی در فضای مجازی مورد هتاکی و فحاشی قرار گرفته اند. خود من روزانه 10 ها پیام با این مضمون دریافت میکنم که شما باعث شدید ما در انتخابات شرکت کرده و به روحانی رای بدهیم. هیچ یک از انتقادات متوجه روحانی است اگر هم باشد اهمیتی نمی دهد. دیگر انتخاباتی در کار نیست و خر او از پل گذشته است.
 
زیباکلام ادامه داد: اصلاح طلبان نمی توانند و نمی خواهند با اعتماد عمومی بازی کنند. اصلاح طلبان نمی توانند به مردم بگویند که در انتخابات شرکت کنید و به روحانی رای دهید و وقتی روحانی اینگونه سد خودشان را کنار بکشند. اصلاح طلبان باید مسئولیت اجتماعی تقاضایی که از مردم کردند را بپذیرند و قبول کنند که انتقادات بسیاری به عملکرد روحانی وارد است. به دیگر اصلاح طلبان کار ندارم اما من خودم ضمن اینکه همچنان از روحانی و رای دادن به او حمایت می کنم، بیشترین انتقاد را به روحانی دارم و فشار را به او وارد می کنم تا شاید قدری در مسیر انتخابات 29 اردیبهشت گام بردارد./نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر