کد خبر: 51877
A

الیاس حضرتی: با تصویب CFT بهانه را از دست دشمنان گرفتیم/ تصویب CFT تاثیر مثبتی بر اقتصاد خواهد داشت

الیاس حضرتی در خصوص اینکه آیا تصویب لایحه CFT بر قیمت دلار تاثیر دارد؟ گفت: هر چقدر که مراودات بانکی ما با دنیا روان شود قطعا در مناسبات داخلی چه در حفظ ارزش و اعتبار پول ملی مان و چه در مناسبات با سایر ارزها تاثیر می‌گذارد.

الیاس حضرتی: با تصویب CFT بهانه را از دست دشمنان گرفتیم/ تصویب CFT تاثیر مثبتی بر اقتصاد خواهد داشت

دیده بان ایران-  لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بعد از کشمکش های بسیار دیروز در مجلس شورای اسلامی رای آورد.

بر اساس شنیده های خبرنگار اعتمادآنلاین، پیام رهبری و نحوه مدیریتی صحن علنی مجلس از سوی علی لاریجانی در تصویب این لایحه بی‌تاثیر نبود. پس از قرائت نامه رهبری در صحن علنی مجلس شعله مخالفان فروکش کرد و آنها که قصد آبستراکسیون و اقدامات تند دیگری را داشتند، بعد از قرائت پیام رهبری منصرف شدند.

با وجود تصویب این لایحه در مجلس اما مخالفت های دلواپسان همچنان ادامه دارد؛ یکی از نمایندگان مخالف تصویب لایحه CFT در حاشیه صحن علنی دیروز مجلس اعلام کرد از مسیرهای قانونی به دنبال عدم تایید این لایحه است. این در حالی است که گفته می شود به احتمال زیاد CFT در شورای نگهبان رد می‌شود. در این شرایط بار دیگر لایحه در مجلس مطرح و با اصرار نمایندگان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.

به نظر می‌رسد در حالیکه تصویب CFT در روابط پولی و بانکی ایران با سایر کشورها تاثیر مستقیم دارد و بارها به آن اشاره شده اما این مهم از چشم مخالفان دور مانده است.

الیاس حضرتی نماینده تهران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره تاثیر تصویب لایحه CFT در اقتصاد کشور، گفت: تصویب این لایحه تاثیر مثبتی بر اقتصاد خواهد داشت و تمامی فعالان اقتصادی نسبت به تصویب این لایحه قطعا واکنش مثبت نشان می‌دهند.

او در خصوص اینکه آیا تصویب لایحه CFT  بر قیمت دلار تاثیر دارد؟ تاکید کرد: هر چقدر که مراودات بانکی ما با دنیا روان شود قطعا در مناسبات داخلی چه در حفظ ارزش و اعتبار پول ملی‌مان و چه در مناسبات با سایر ارزها تاثیر می‌گذارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به شروطی که در لایحه CFT گذاشتیم و تحفظ‌هایی که اعلام کردیم این شروط هم منافع ملی ما را تامین می‌کند و هم بهانه به دست دشمنان نمی‌دهد.

حضرتی تاکید کرد: امکان دارد که در موارد دیگر شاهد کارشکنی‌های دیگری باشیم اما در این مورد بهانه را از دست آنها گرفتیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر