کد خبر: 51940
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد:

زیبا کلام: معرفی لاریجانی به عنوان گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری بعدی همین تتمه آبروی آنها را هم بر باد خواهد داد

این تحلیلگر امور سیاسی با اشاره به اظهارات آقای عطریانفر مبنی بر معرفی علی لاریجانی به عنوان گزینه ریاست جمهوری بعدی اطلاح طلبان، اظهار کرد: معرفی آقای لاریجانی به عنوان گزینه ریاست جمهوری سال 1400 توسط اصلاح طلبان به معنی از بین بردن تتمه آبروی اصلاح طبان و زیر سوال بردن تمامی اقدامات و در واقع از بین رفتن آبروی آنهاست. به همین دلیل بنده به شدت با اظهارات و پیشنهاد آقای عطریانفر مخالف هستم.

زیبا کلام: معرفی لاریجانی به عنوان گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری بعدی همین تتمه آبروی آنها را هم بر باد خواهد داد

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: صبح امروز روزنامه آرمان طی نگارش گزارشی با عنوان چراغ سبز "اصلاحات" به لاریجانی نوشت: اصلاح طلبان برخلاف طیف هایی از جریـان اصولگرایی پذیـرای آنانـی هسـتند کـه تحقـق خواسـت مـردم برایشـان مهمتـر از کسـب کرسـی های قـدرت بـا زیرپا گذاشـتن اخلاق هسـتند. بـرای آنهـا روحانـی، ناطق نـوری، لاریجانـی در وهله اول به عنوان شـخصیتهایی شـناخته میشـوند که در راستای منافـع ملـی حرکت میکنند و سـپس بـه رویکردهای سیاسـی آنهـا توجـه میکننـد

 

محمـد عطریانفر عضـو شـورای مرکزی حـزب کارگـزاران هم روز گذشته در پاسـخ بـه ایـن سـوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان کـه «ایـن احتمـال وجـود دارد کـه اگـر آقای لاریجانی برای کاندیداتـوری تمایل نشـان دهـد، احـزاب اصلاح طلب بـرای حمایـت از او به یک اجمـاع برسـند؟ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگـر دوسـتان اصلاح طلب بـه ایـن اجماع برسـند همگی وظیفـه داریم تـا از آقـای لاریجانی حمایت کنیم. عطریانفر گفت که احتمال اینکه اصلاح طلبان دربـاره لاریجانی به اجماع برسـند محتمل اسـت.

 

اما درهمین خصوص صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه و تحلیل گر امور سیاسی به خبرنگار دیده بان ایران می گوید: حمایت اصلاح طلبان در انتخابات سال گذشته از آقای روحانی، امروز به سرخوردگی و برباد رفتن آبرو و حیثت آن ها به ویژه در میان نسل جوان دهه 60 و 70  تبدیل شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اظهارات آقای عطریانفر مبنی بر معرفی آقای لاریجانی به عنوان گزینه ریاست جمهوری بعدی اصلاح طلبان، تصریح کرد: معرفی لاریجانی به عنوان گزینه مطلوب اصلاح طلبان به معنی از بین بردن تتمه آبروی آنها و زیر سوال بردن تمامی اقدامات و در واقع از بین رفتن آبروی آنهاست. به همین دلیل بنده به شدت با اظهارات و پیشنهاد آقای عطریانفر مخالف هستم.

 

 

 

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: حتی در صورت صحت داشتن این اظهار نظر، طرح این موضوع با توجه به شرایط کنونی به معنای سرکوب شدن شدید و وسیع اصلاح طلبان از سوی مردم جامعه است. در واقع معرفی علی لاریجانی در شرایط  کنونی به معنی  پایان دادن هرچه سریع تر به شاخه اصلاح طلبی است با اره برقی است. شاخه ای که مدت هاست خود را با توسل به حربه های متفاوت برپا نگه داشته است.

 

زیبا کلام درپایان  افزود: به همین دلیل بنده به شدت با اظهارات و پیشنهاد آقای عطریانفر مخالف هستم بنابراین در شرایط فعلی لازم است ما اصلاح طلبان باید تمام هم و غم خود را در جهت بهبود وضعیت موجود به کاربگیریم  نه اینکه مدام  درحال توجیه وضعیتی باشیم که حاصل حمایت های اردیبشهت 96 بوده و یا اینکه وقت و انرژی خود را صرف گزینه های ریاست جمهوری 2 سال آینده کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر