کد خبر: 51957
A

در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان: کریمی قدوسی در ماجرای پخش فیلم جنجالی تبرئه شد!!

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی شکایت بروجردی از کریمی قدوسی، دو عضو کمیسیون امنیت ملی، در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: شکایتی از آقای کریمی قدوسی درباره انتشار فیلمی درخصوص آقای دری اصفهانی در صحن مجلس شده بود که هیات نظارت این کار را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان: کریمی قدوسی در ماجرای پخش فیلم جنجالی تبرئه شد!!

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد جمالی در توضیح جلسه امروز هیات نظارت بر نمایندگان گفت: دستور اول شکایت آقای بروجردی از آقای کریمی قدوسی به دلیل انجام مصاحبه‌ای بود. ظاهرا بنا به اختلاف نظرهایی که بین آقای بروجردی و آقای کریمی قدوسی در مجالس قبلی وجود داشته، شکایتی به محاکم قضایی شده که برای آن حکم صادر شده است. آقای بروجردی تاکید داشت که با توجه به صدور حکم قضایی دیگر نباید آقای کریمی قدوسی در این موارد علیه او مصاحبه و صحبت کند.

وی افزود: برای بررسی این شکایت آقای کریمی قدوسی در جلسه هیات حاضر شد و این توضیح را داد که صحبت‌هایی به نقل از او علیه آقای بروجردی مطرح شد که او این حرف‌ها مطرح نکرده و سایت عمارنیوز منتشر نموده است. در نهایت مقرر شد که جلسه بعدی آقای بروجردی به عنوان شاکی حضور پیدا کرده و موضوع را توضیح دهد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: پرونده دیگر مربوط به شکایت دیگری از آقای کریمی قدوسی درباره دلیل پخش فیلمی در صحن مجلس درخصوص آقای دری اصفهانی بود؛ از آنجا که پیش از این فیلم در کمیسیون امنیت ملی به نمایش گذاشته شده و بخشی از آن را صداوسیما پخش کرده و محتوای آن محرمانه نبوده است این اقدام آقای کریمی قدوسی خلاف وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد؛ کما اینکه آقای دری اصفهانی هم به ۵ سال زندان به جرم جاسوسی محکوم شده است.

جمالی درباره سومین پرونده مورد بررسی در هیات نظارت گفت: در زمان استیضاح آقای ربیعی وزیر وقت کار موارد اتهامی مطرح شد که در جلسه امروز به یک مورد آن پرداختیم. بحثی از یکی از نمایندگان بیان شده بود که به او پیشنهاد ۵۰۰ میلیون تومان پول را داده بودند با این توضیح که او ۲۰ میلیون را خرج خیریه کرده و ۴۸۰ میلیون باقی مانده را هر طور می‌تواند استفاده کند. در این باره با شهودی که در استان لرستان بودند به صورت تلفنی صحبت شد و اطلاعات را گرفتم. همچنین یکی از کسانی که به او اتهام زده شده بود نیز در جلسه آمد و این اتهامات را رد کرد. با توجه به گستردگی ابعاد این صحبت‌ها قرار شد در جلسات بعد بررسی بیشتری صورت گیرد.

هنوز وقت رسیدگی به ماجراهای استیضاح ربیعی نرسیده است

جمالی درباره بررسی شکایت پورابراهیمی و پزشکیان درباره جلسه استیضاح ربیعی گفت که هیات نظارت این موضوع را هنوز یادآوری نکرده است چون بررسی شکایت آقای بروجردی از آقای کریمی قدوسی طولانی شد فرصت به بررسی این موضوع نرسید.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره اینکه آیا شکایتی به هیات نظارت درخصوص پاره کردن آیین‌نامه از سوی ابطحی نماینده خمینی‌شهر در جریان بررسی لایحه CFT نشده است گفت: هنوز شکایتی به ما نرسیده است. کلا هیچ شکایتی راجع به جلسه بررسی لایحه CFT به هیات نظارت نرسیده است.

وی در پایان درباره بررسی شکایت تعدادی از نمایندگان از حیدری و سلحشوری نمایندگان تهران به دلیل نطق اخیرشان گفت: هنوز این موضوع مراعا است چون هیات هنوز فرصت بررسی پیدا نکرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر