کد خبر: 52003
A
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

استیضاح شریعتمداری منتفی نشده است/ سه بار غیبت و بی‌اعتنایی وزیر به مجلس

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با بیان اینکه شریعتمداری دیروز برای سومین بار در جلسه استیضاح حضور نیافت، گفت: بررسی استیضاح وی در در دستور کار صبح دیروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار داشت که وی برای سومین بار در جلسه استیضاح حضور نیافت. آقای پزشکیان ادعایی را در مورد منتفی شدن استیضاح آقای شریعتمداری مطرح کردند که این ادعا برخلاف آئیین نامه داخلی مجلس است. اینکه گفته شده ایشان می خواهد به عنوان وزیر کار معرفی شود بنابراین استعفا می دهد صحت نداشته و ندارد آقای شریعتمداری چند بار قضیه استعفای خود را تکذیب کرده است بنابراین تا زمانی که ایشان وزیر صمت باشند باید به سوالات نمایندگان پاسخ دهند. طراح اصلی استیضاح شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استیضاح این وزیر در مجلس منتفی نشده است، افزود: استیضاح با سه شرط فوت وزیر، برکناری و عزل از سوی رئیس جمهور و استعفای خود وزیر در مجلس منتفی می شود. حاجی دلیگانی افزود: اینکه گفته می شود وزیر صنعت به وزارت تعاون می رود، دلیل بر منتفی شدن استیضاح وی در مجلس نیست. البته آقای شریعتمداری شخصا اظهارات اعضای هیات رئیسه مجلس در خصوص استعفای خود را تکذیب کرده است. بنابراین انتظار می رود اعضای هیات رئیسه مجلس اظهارات کذب را در رسانه ها منتشر نکنند.

استیضاح شریعتمداری منتفی نشده است/ سه بار غیبت و بی‌اعتنایی وزیر به مجلس

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با بیان اینکه شریعتمداری دیروز برای سومین بار در جلسه استیضاح حضور نیافت، گفت: بررسی استیضاح وی در در دستور کار صبح دیروز  کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار داشت که وی برای سومین بار در جلسه استیضاح حضور نیافت. آقای پزشکیان ادعایی را در مورد منتفی شدن استیضاح آقای شریعتمداری مطرح کردند که این ادعا برخلاف آئیین نامه داخلی مجلس است. اینکه گفته شده ایشان می خواهد به عنوان وزیر کار معرفی شود بنابراین استعفا می دهد صحت نداشته و ندارد آقای شریعتمداری چند بار قضیه استعفای خود را تکذیب کرده است بنابراین تا زمانی که ایشان وزیر صمت باشند باید به سوالات نمایندگان پاسخ دهند. 

وی با بیان اینکه شریعتعمداری سه شنبه گذشته و دیروز صبح هم در جلسه استیضاح حضور نیافت، افزود: کمیسیون باید گزارش عدم حضور وزیر در جلسه استیضاح را همین امروز به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند و هیئت رئیسه هم باید در صحن مجلس آنرا اعلام وصول و در دستور کار قرار دهد.

طراح اصلی استیضاح شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استیضاح این وزیر در مجلس منتفی نشده است، افزود: استیضاح با سه شرط فوت وزیر، برکناری و عزل از سوی رئیس جمهور و استعفای خود وزیر در مجلس منتفی می شود.

حاجی دلیگانی افزود: اینکه گفته می شود وزیر صنعت به وزارت تعاون می رود، دلیل بر منتفی شدن استیضاح وی در مجلس نیست. البته آقای شریعتمداری شخصا اظهارات اعضای هیات رئیسه مجلس در خصوص استعفای خود را تکذیب کرده است. بنابراین انتظار می رود اعضای هیات رئیسه مجلس اظهارات کذب را در رسانه ها منتشر نکنند. 

وی گفت: تا زمانی که شریعتمداری استعفاء ندهد و یا برکنار نشود، همچنین تا زمانی که برای وزارتخانه دیگر به وی رای اعتماد داده نشود، در سمت قبلی خود باقی است و باید پاسخگوی مجلس باشد.

طراح اصلی استیضاح شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بهانه های این وزیر برای عدم حضور در جلسه استیضاح گفت: تا کنون معاون وزیر 2 بار به کمیسیون نامه نوشت. یک بار درخواست فرصت دیگر برای مطرح شدن استیضاح را داشت و بار دوم که برای جلسه دیروز  بود، سفر کاری را برای عدم حضور در نشست مجلس بهانه کرد.

حاجی دلیگانی گفت: حضور نیافتن وزیر در جلسه استیضاح موجب ناراحتی نمایندگان شده و به این معنا تلقی شد که وزیر بر بعد نظارتی مجلس اعتنایی ندارد.

وی با اشاره به پیغام علی مطهری نائب رئیس مجلس مبنی بر برگزار نکردن جلسه استیضاح گفت: آقای مطهری نباید حرف خلاف آئین نامه بزند. وی باید طبق آئین نامه استیضاح را در دستور کار صحن مجلس قرار دهد.

منبع: الف 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر