کد خبر: 5209
A

کواکبیان: برخی نمایندگان بحث های را مطرح کردند که خلاف اخلاق بود

کواکبیان در تذکر آیین نامه‌ای گفت: رئیس جمهور ریاست شورای عالی امنیت ملی را برعهده دارد بعضی دوستان که برخی وزرای پیشنهادی را یاران فتنه می دانند غیر مستقیم می خواهند بگویند رئیس جمهور جزء فتنه است.

کواکبیان: برخی نمایندگان بحث های را مطرح کردند که خلاف اخلاق بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد مواد 24 و 113 آیین نامه داخلی و اخطاری به استناد اصل 37 قانون اساسی گفت: امروز اول ماه صفر است. سبحانَ الله یا فارِجَ الهَمّ وَ یا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَـمّی وَ یَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّةَ حیلَتی وَ ارزُقنی حَیثَ لا اَحتَسِب یا رَبَّ العالَمین.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به کواکبیان گفت: این صحبت براساس کدام اصل است.

کواکبیان گفت: توضیح می دهم.

رئیس مجلس گفت: اشکال ندارد شما از سفر تشریف آوردید اشکال ندارد.

کواکبیان یادآور شد: ماده 113 آیین نامه داخلی مجلس می گوید ناطق نباید از موضع خارج شود اصل 37 قانون اساسی نیز می گوید اصل بر برائت است. هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود مگر آنکه جرم او در دادگاه ثابت شود. والله قسم اگر احساس تکلیف نمی کردم این نکات را نمی گفتم.

وی ادامه داد: اسامی را آوردند از مرحوم آیت الله منتظری تا دیگران. بحث هایی را مطرح کردند که خلاف اخلاق بود. الان کسانی شب نامه پخش کردند این خلاف آیین نامه است. آن کسانی که به رئیس مجلس اسناد می دهند خب علنی منتشر کنند. کسی نباید از فضای شفاف ناراحت شود. خط قرمز اگر فتنه است رئیس جمهور ریاست شورای عالی امنیت ملی را برعهده دارد بعضی دوستان که برخی وزرای پیشنهادی را یاران فتنه می دانند غیر مستقیم می خواهند بگویند رئیس جمهور جزء فتنه است.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر کواکبیان گفت: خیر کسی این حرف را نزده است. درباره متن توزیعی هم ما بررسی کردیم خارج از مجوز هیأت رئیسه متنی توزیع نشده است. آقای تابش گفتند اگر متنی است، توزیع شود و همان متن با مجوز هیأت رئیسه تکثیر و توزیع شد.

در ادامه ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری به استناد ماده 79 آیین نامه داخلی گفت: دو عزیز بزرگوار گفتند حرف بنده سندی ندارد من سند را خدمت شما تقدیم کردم که با مجوز هیأت رئیسه تکثری شد. این سند 9 صفحه است که سید رضا صالحی امیری با اسم مستعار سیدرضا فلاح امضا کردند. 8 صفحه این سند تکثیر شد چون صفحه 9 یک شعر و 9 اسم است. از آنجاکه دلیل ندارد اسم 8 نفر دیگر منتشر شود به همین دلیل صفحه آخر محفوظ ماند که جسارتی به کسی نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر