کد خبر: 52241
A

محسنی‌اژه‌ای: از ابتدای مبارزه با اخلالگران اقتصادی ۱۹۶ نفر در تهران دستگیر شده‌اند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در تهران از ابتدای اقداماتی که برای مبارزه با اخلالگران اعم از ارزی و قاچاق سازمان یافته دست داشتند، داشتیم که ۱۹۶ نفر دستگیر شدند.

محسنی‌اژه‌ای: از ابتدای مبارزه با اخلالگران اقتصادی ۱۹۶ نفر در تهران دستگیر شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و سی و دومین نشست خبری خود ضمن تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، گفت:  نیروی انتظامی در ماه‌های اخیر به طور خاص در خصوص اخلالگران ارزی کشور یار جدی قوه قضاییه بوده است و قوه قضاییه هم توانسته به یاری نیروی انتظامی قدم‌های خوبی بردارد.


وی افزود: در آستانه اربعین حسینی هستیم و این روز را گرامی می‌داریم. قوه قضاییه در حد ضرورتی که وجود داشته باشد به همه نیروها کمک می‌کند و در جهت تامین امنیت زوار در داخل کشور در مرز و بعد از مرز همکاری لازم را دارد.

وی افزود: در تهران از ابتدای اقداماتی که برای مبارزه با اخلالگران اعم از ارزی و قاچاق سازمان یافته دست داشتند، داشتیم که  ۱۹۶ نفر دستگیر شدند که ۱۳ نفر در همین روزهای اخیر دستگیر شدند.  غیر از مساله اعدام، احکامشان قطعی است و هیچ اغماضی نمی‌شود. در شرایطی که دشمن در سخت گرفتن معیشت مردم دارد، دور از انصاف است که برای سودجویی و همدستی با دشمن بخواهند فشار آورند.

وی افزود: در تهران بیش از ۴۹ کیفرخواست صادر شده است و حدود ۱۰۰ نفر  کیفرخواستشان صادر شده و تعیین وقت شده است. البته بیشتر از اینها هستند. مثلا همین امروز صبح یک کیفرخواست تعیین شده ولی به طور کلی این ۱۰۰ کیفرخواست تعیین وقت شده و بعضی‌ها  در حال رسیدگی است. در استان سیستان و بلوچستان ۱۷ نفر دستگیر شدند و ۱۰۰ میلیون دلار گرفته‌اند و ۳۰۰ میلیون دلار نزدیک بود  بگیرند که از آن جلوگیری شد.


محسنی اژه ای افزود: در خراسان رضوی ۴ نفر و در همدان ۷ نفر دستگیر شده‌اند و به پرونده‌شان رسیدگی شده و برخی نیز احکامشان قطعی شده است.

وی افزود: چند مورد صدور حکم قطعی در کرمانشاه  داشتیم از جمله نریمان بختیاری فرزند قهرمان 15 سال حبس و مصادره اموال، محمدرضا آمریون فرزند علی اکبر 15 سال حبس و مصادره اموال، وحید محمدی فرزند محمد مراد 15 سال حبس و مصادره اموال، صدیق محمدی فرزند حسن 5 سال حبس، حسین نیک روش 5 سال حبس، هومن بهره مند 5 سال حبس و مصادره اموال، محمد هادی یوسف شاهی فرزند نجم الدین 5 سال حبس و مصادره اموال، حسن عزیزی 5 سال حبس، سردار محمدی فرزند احمد 5 سال حبس و ضبط اموال و خانم بهیه استین چیده فرزند ابراهیم به 5 سال حبس محکوم شدند.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در شیراز دکتر عبدالنصیر کاظمی به اتهام احتکار دارو به 12 سال حبس، جزای نقدی معادل ارزش کالا و دو سال محرومیت محکوم شده و در بندرعباس علیرضا جهانی به اتهام قاچاق سازمان یافته به 15 سال حبس، 30 ضربه شلاق و جزای نقدی، علی نسرین 15 سال حبس 30 ضربه شلاق و جزای نقدی، محمد نفر سفیددشتی 2 سال حبس و 30 ضربه شلاق، خانم حمیده احمدی 2 سال حبس و 30 ضربه شلاق و جزای نقدی، آرش حسینی به اتهام معاونت در قاچاق سازمان یافته به 6 ماه حبس و 10 ضربه شلاق و جزای نقدی، احمد پوریوسفی به 2 سال حبس و جزای نقدی و محرومیت، مزدک پورهادی 2 سال حبس و جزای نقدی و 5 سال محرومیت، کوکب نرسیسیان فرزند آلبرت  2 سال حبس و 5 سال محرومیت، رسول شاهرخی 2 سال حبس و جزای نقدی، حسین نادری 2 سال حبس و عقیل احمدی پور 6 ماه حبس محکوم شدند  و پرونده دیگر هم داشتیم که مربوط به  مفاسد مالی است ولی قاچاق و دخالت ارزی نیست. مجید فاتحیان کارمند اداره ثبت اسناد و املاک استان فارس به 10 سال حبس، 3 سال انفصال، رد مال معادل رشوه و جزای نقدی، حمیدرضا فرخی کارمند اداره ثبت به اتهام دریافت رطوه  به 10 سال حبس و سه سال انفصال و جزای نقدی و 74 ضربه شلاق، ایرج اسلامی فرزند صفدر 2 سال حبس، سه سال انفصال، 74 ضربه شلاق و جزای نقدی، عبدالله راضی فرزند اکبر 2 سال حبس، 3 سال انفصال و 74 ضربه شلاق، مصطفی اسکندری فرزند مرتضی 10 سال حبس، 3 سال انفصال و علی اورنگی ارمند قلت به اتهام ارتشا به ۱۰ سال حبس و عبدالرسول ارمی 10 سال حبس، 3 سال انفصال و 74 ضربه شلاق و حجت‌الله خورشیدی پیمانکار ساخت و ساز که به اتهام پرداخت رشوه به ضبط وجه محکوم شده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر