کد خبر: 52284
A

عبدالرضا هاشم‌زایی: بعضی از پیامک‌ها حاوی فحش‌های رکیک است/ بیش از 150 پیام تهدید به قتل برایم ارسال شده است/ شکایت از ارسال‌کنندگان پیام‌ها به جایی نمی‌رسد

یک نماینده مجلس می‌گوید که تعداد پیام‌هایی که مخالفان CFT روز رأی‌گیری به او ارسال کرده‌اند که بیش از 200 پیام بوده و 50 پیام آن حاوی فحش رکیک بوده است.

عبدالرضا هاشم‌زایی: بعضی از پیامک‌ها حاوی فحش‌های رکیک است/ بیش از 150 پیام تهدید به قتل برایم ارسال شده است/ شکایت از ارسال‌کنندگان پیام‌ها به جایی نمی‌رسد

به گزارش دیده بان ایران؛ چند روزی از تصویب لایحه CFT در مجلس می‌گذرد اما بعضی از نمایندگان مجلس می‌گویند همچنان پیامک‌های توهین‌آمیز به نمایندگان دراین باره ادامه دارد. عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در این باره می‌گوید: قبول ندارم که ارسال‌کنندگان پیام‌های تهدید و توهین‌آمیز قبل و بعد از تصویب CFT کارگروه‌های خودسر باشد، ارسال‌کنندگان پیام‌ها سازمان‌دهی شده هستند.

 

در ادامه متن گفت‌وگوی عبدالرضا هاشم‌زایی با «اعتمادآنلاین» را می‌خوانید:

*آقای هاشم‌زایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی CFT پیامک‌های تهدیدآمیزی دریافت می‌کردند. با تصویب لایحه CFT انتظار می‌رفت که این تهدیدها هم به پایان برسد اما نه‌تنها پیامک‌ها ادامه دارد بلکه گویا محتوای پیامک‌ها هم‌ تغییر کرده است و توهین بیشتری در آن به چشم می‌خورد، شما دلیل را چه می‌دانید، چه کسانی اقدام به ارسال این پیامک‌ها می‌کنند و آیا برای مقابله با آن‌ها می‌خواهید اقدامی انجام دهید؟

همیشه درباره کارهایی که به این شکل در مقاطع مختلف در کشور انجام می‌شد گفته می‌شد که که کار گروه‌های خودسر است اما من این را قبول ندارم. با توجه به تجربه‌ای که من دارم هیچ‌کدام از این حرکت‌ها را ناشی از اقدام گروه خودسر نمی‌دانم. گروه‌هایی که در محافلی می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند به سفارت عربستان حمله کنند و منافع کشور را به این شکل تحت تأثیر قرار دهند و به سینماها و راهپیمایی‌ها حمله کنند، زمان آقای خاتمی وزیر را کتک می‌زنند و... این‌ها نمی‌توانند خودسر باشند. این‌ها گروه‌های سازمان‌یافته شده‌ای هستند که منافعی پشت این ماجرا دارند. ازجمله داستان پیامک‌هایی که از چندین ماه قبل به نمایندگان مجلس ارسال می‌شد.

 

*شما روز تصویب لایحه CFT چند پیام دریافت کردید؟

تعداد پیام‌هایی که مخالفان CFT روز رأی‌گیری به من ارسال کردند بیش از 200 پیام بود که 50 پیام آن فحش ناموسی بود که من از اینکه خانواده‌ام این‌ها را خوانده بودند، خجالت می‌کشیدم. برخی از ارسال‌کنندگان پیام‌ها اسم من را هم نوشته بودند. بیش از 100 تا 150 پیام هم تهدید به قتل بود. برخی عکس مرحوم نواب صفوی را فرستاده بودند و این‌گونه تهدید می‌کردند. مخالفان به‌جز ارسال پیامک در تلگرام واتس آپ هم پیام می‌دادند. بعضاً شماره‌ها نیز مشخص بود. من معتقدم گروهی که به هر دلیل ذی‌نفع هستند، ارسال‌کنندگان پیام‌ها را سازمان‌دهی کردند. شنیدم بعدازاینکه ما در مجلس CFT (الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم) را تصویب کردیم، برای رد این لایحه در شورای نگهبان پیام‌هایی به اعضا ارسال می‌شود. البته ممکن است پیام‌ها به این سطح نباشد و سخنگوی شورای نگهبان رسماً موضع‌گیری کرد و گفت شورای نگهبان تحت تأثیر این پیام‌ها قرار نمی‌گیرد.

 

* بنابراین شما معتقد به سازمان‌دهی پیام‌های تهدیدآمیز به نمایندگان هستید؟

بله، در اینکه ارسال این پیامک‌ها سازمان‌دهی شده است شک ندارم.

 

* شما دلیل مخالفت این افراد را با CFT را چه می‌دانید؟

گروه‌هایی را که با این کنوانسیون‌ها مخالفت می‌کنند می‌توان در سه گروه دسته‌بندی کرد؛ یک گروه افراد صادقی هستند منتها تحت تأثیر حرف‌های مخالفان قرار می‌گیرند و فکر می‌کنند به‌واقع مجلس می‌خواهد یک معاهده استعماری را به تصویب برساند، که این گروه درهرصورت قابل‌احترام هستند.

گروه دوم کسانی هستند که می‌دانند می‌خواهند چه‌کاری انجام دهند. آن‌ها منافع ملی را به دلایل و تحلیل‌هایی که دارند به خطر می‌اندازند. شاید یکی از تحلیل‌های این گروه این باشد که به‌نوعی عنوان کنند دولت دوازدهم نمی‌تواند مسائل کشور را حل و اداره کند. این گروه خطرناک هستند و این‌ها هستند که به دیگران القا می‌کنند که لایحه CFT خطرناک است.

گروه سوم هم کسانی هستند که ممکن است تحت تأثیر مخالفان جا بزنند. من تمام مراحل را گذرانده‌ام و اگر تهدید توخالی هم نباشد من نمی‌ترسم و عمر خودم را کرده‌ام. این گروه جوان‌تر هستند و ممکن است فکرهای دیگری داشته باشند و می‌خواهند زندگی کنند که این پیام‌ها نگرانشان می‌کند.

بنده بارأی‌هایی که داده‌شده و در مجلس رصد می‌کردم فکر نمی‌کردم که مخالفان CFT در مجلس بیش از 70 نفر باشد اما یک‌دفعه مخالفان به 120 نفر افزایش پیدا می‌کنند.

 

*پیام افزایش مخالفان تصویب CFT در مجلس چیست؟

افزایش تعداد آرای مخالفان نشان‌دهنده این است که یک عده نگران شدند و حتی اگر نترسند هم ممکن است تحت تأثیر بمب باران تبلیغاتی قرار بگیرند و در این شرایط افرادی که تجربه کمتری دارند و یا عمیق به مسئله نگاه نمی‌کنند؛ افراد مخالف را تحلیل نکرده و تحت تأثیر قرار می‌گیرند. در این شرایط 60 یا 70 رأی به 120 رأی افزایش می‌یابد.

 

*آیا نمایندگان نمی‌خواهند در قبال ارسال‌کنندگان پیام‌های تهدید و توهین‌آمیز شکایت کنند؟

این شکایت‌ها به‌جایی نمی‌رسد. ما بحث کردیم که از طریق پلیس فتا ارسال‌کنندگان را شناسایی کنیم چون بعضاً شماره تلفن‌ها مشخص است، البته برخی ممکن است در تلگرام و واتس آپ پیام ارسال کرده باشند که به‌سختی قابل‌کنترل باشند اما کسانیکه پیامک ارسال کرده‌اند، قابل‌شناسایی است. بعضاً از تلفن‌های اعتباری هم پیام ارسال نمی‌کردند بلکه از تلفن‌هایی با پیش‌شماره 915 که برای خراسان است و 917 که برای استان فارس است، پیامک ارسال می‌شد که می‌توان شکایت کرد تا با آن‌ها برخورد شود اما من فکر می‌کنم صدایمان به‌جایی نمی‌رسد.

زمانی که روزنامه کیهان رسماً به نماینده توهین می‌کند که این‌ها نفوذی هستند و نطقشان را اسرائیل یا هلند نوشتند و... ما می‌توانیم برویم و از این روزنامه مشخص شکایت کنیم و چنین قصدی هم داشتیم اما فکر می‌کنیم به نتیجه نمی‌رسد و متهم می‌شویم به اینکه این‌ها با فضای باز سیاسی مخالف هستند. اگر این شکایت‌ها از روزنامه کیهان و ارسال‌کننده پیامک‌ها به نتیجه می‌رسید، قطعاً شکایت می‌کردیم.

برخی از تغییر آرای مردم به دلیل این نوع رفتارها است. اگر این هجمه سیاسی بی‌انصافی به اصلاح‌طلبان نبود در رقابت میان دو جناح قدرتمند اصلاح‌طلب و اصولگرا در پایتخت شاید هر 30 نفر لیست اصلاح‌طلبان در تهران رأی نمی‌آورد.

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر