کد خبر: 52576
A
اسحاق جهانگیری:

همه فکر می‌کردند قرار است اتفاق تلخی بیافتد و این باور در آمریکایی ها شکل گرفته بود و در برخی مقامات که کارتمام شده است

یکی از مقامات از روحانی پرسیده بود که آمریکایی ها می‌گویند به زودی کار ایران تمام است و روحانی جواب داد که یکصدم توان کشور و مردم را هم برای برای رفع مشکلات بکار نگرفته ایم

همه فکر می‌کردند قرار است اتفاق تلخی بیافتد و این باور در آمریکایی ها شکل گرفته بود و در برخی مقامات که کارتمام شده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  عصر امروز در مجمع عمومی مجمع نمایندگان ادوار که در مجتمع تلاش برگزار شد اظهار داشت: شرکت در جمع چهره های که جزو افراد نخبه در حوزه های مختلف هستند و در مسئولیت های مختلف  کشور  حضور داشتند فرصت مغتنمی است.

وی افزود: شرایط امروز کشور پیچیده چندوجهی وخطی است.

 

تلاش های وسیع داخلی و خارجی انجام می‌گیرد که برای کشور و دولت مشکل ایجاد کند. بعد خاصی از ابعاد مورد نظر نیست.

وی با اشاره به نقاط منفی در شرایط کنونی کشور گفت: شرایط موجود صرفا محصول عوامل اقتصادی نیست هرچند عده ای اصرار دارند بگویند شرایط موجود کشور بدلیل عوامل اقتصادی ایجاد شده است.

جهانگیری افزود: اینکه فکر شود با سیاست های اقتصادی مدبرانه و دقیق و عالمانه از شرایط عبور کنیم شدنی نیست و به همین دلیل آغوش دولت به سوی نظرات اقتصاددان باز است و دولت با ده ها اقتصاددان در ارتباط است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امید، تحرک و نشاط سیاسی لازمه حرکت است. گفت: راهکارهای صرفا سیاسی نمی‌شود بری عبور از این مرحله داد و حتی نتیجه صرف مسایل منطقه ای و بین المللی نیست چون جمهوری اسلامی در این 40 سال موقعیت خاص منطقه ای را داشت.

وی با بیان اینکه برجام یکی از پیچیده ترین اتفاقاتی است که بین کشور درحال توسعه ای مثل ایران و 6 کشور جهان صورت گرفت گفت: توافقی بود که می توانست راهکار منطقی برای حل مشکلات پیچیده بین المللی باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه وضع جدید درهم تنیدگی از همه مسایل اقتصادی سیاسی و منطقه ای است گفت: مسئله اصلی کشور این است که گرفتار فرسایش سرمایه های اجتماعی شدیم و خسارت این زیان بارتر از فرسایش سایر منابع کشور است.

وی افزود: بیش از سیاست های اجتماعی این امید و اعتماد اجتماعی است که می تواند مهم باشد. وقتی اعتماد اجتماعی پایین باشد حرف شایعه در فضای مجازی اقبال بیشتری از یک مقام رسمی کشور دارد.

جهانگیری ضمن بیان اینکه تبلیغ می شود که افق کشور تیره و تار است گفت: همه فکر می‌کردند قرار است اتفاق تلخی بیافتد و این باور در آمریکایی ها شکل گرفته بود و در برخی مقامات شکل گرفته بود که کار تمام شده است.

وی گفت: یکی از مقامات از روحانی پرسیده بود که آمریکایی ها می‌گویند به زودی کار ایران تمام است و آقای رییس جمهور جواب داده بود که یک صدم توان کشور و مردم را هم برای برای رفع مشکلات بکار نگرفته ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر