کد خبر: 52722
A

مطهری: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل شهرداران نمی‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به انتخابی بودن شهرداران، قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل آنها نمی‌شود.

مطهری: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل شهرداران نمی‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی مطهری درهمین رابطه اظهار کرد: به نظر من قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهرداران نمی شود چون شهرداران توسط شوراهای اسلامی شهرها انتخاب می شوند و با توجه به این که شوراها منتخب مردم هستند در واقع شهرداران با یک واسطه منتخب مردم هستند و مقامات انتصابی نیستند.

وی افزود: ممکن است بگویند این قانون شامل نهادهای عمومی غیردولتی می شود و شهرداری ها هم نهاد عمومی غیردولتی محسوب می شوند. پاسخ این است که این قانون شامل شهرداری‌ها می شود اما شامل افراد انتصابی آنها مانند معاونان و مدیران کل می شود ولی شامل خود شهرداران که در واقع منتخب مردم هستند و انتصابی نیستند نمی‌شود.

مطهری همچنین ادامه داد: علاوه بر این، طبق تبصره ۴ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری دولت مجاز است با پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی برخی از امتیازات قانونی مقامات موضوع این قانون را به مشاغل خاص ویژه مدیریت حرفه ای مانند شهرداری تهران و یا به طور کلی کلان شهرها تسری بدهد و در این صورت قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران یا شهرداران کلان شهرها نمی شود. اما طبق استدلال اول این قانون اساساً شامل شهرداران نمی شود./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر