کد خبر: 52750
A

چرا هاشمی رفسنجانی به استخر می رفت؟

ساعت نه صبح فرماندهان سپاه آمدند. طرح عملیات آینده و برنامه بسیج عمومی برای تشکیل پانصد گردان تا پائیز و هزار گردان تا آخر سال را آوردند. وزارت سپاه برای تدارک این برنامه مبلغ سی میلیارد تومان بودجه می‌خواهد که حدود هشتصد میلیون دلار آن ارز است؛ چاره‌ای هم غیر از این نداریم.

چرا هاشمی رفسنجانی به استخر می رفت؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ در روزنوشتهای خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۲ تیر سال ۱۳۶۵ آمده است:

ساعت نه صبح فرماندهان سپاه آمدند. طرح عملیات آینده و برنامه بسیج عمومی برای تشکیل پانصد گردان تا پائیز و هزار گردان تا آخر سال را آوردند. وزارت سپاه برای تدارک این برنامه مبلغ سی میلیارد تومان بودجه می‌خواهد که حدود هشتصد میلیون دلار آن ارز است؛ چاره‌ای هم غیر از این نداریم. اگر بخواهیم در جنگ به جائی برسیم چاره، منحصر در همین است. عصر محمد هاشمی و حمید و احمد آمدند. برای صادرات و کشت یک نوع دانه روغنی در سواحل دریا با آب شور مطالبی داشتند. شب آقای محسن رضایی آمد و برنامه جدیدی برای سازمان جنگ و قرارگاه و ستاد آورد. دوباره از فکر عمل مشترک با ارتش منصرف شده‌اند و فکر اداره دو قرارگاه مستقل برای ارتش و سپاه را پذیرفته‌اند. مدتی به فکر بودند که از طریق قرارگاه خاتم عمل کنند اما وقتی دیدند من اصرار دارم که آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس ستاد بماند، طرح را عوض کردند.فاطی به ملاقات همشیره فاطمه در بیمارستان سعادت‌آباد رفت. گفت حالشان خوب نیست. تلفنی احوال پرسیدم. اولین شنای تابستانی(۱) را امروز انجام دادم. پزشک اصرار دارد که لااقل دوبار در هفته ورزش شنا داشته باشم.

پی نوشت:

۱- بعد ازحادثه ترور ناموفق آقای هاشمی به دست گروه فرقان در تابستان سال ۱۳۵۸ درد مزمنی در ناحیه شکم وجود داشت که تا سال ها ادامه داشت و پزشکان برای کاهش درد در ناحیه دیافراگم شنای مستمر را توصیه و تجویز کرده بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر