کد خبر: 52801
A

در مشهد/ دانشجویان بسیجی هم برای نمایندگان مجلس پیامک ارسال کرده اند

مشهد- ایرنا- مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: دانشجویان بسیجی و حتی برخی دیگر از دانشجویانی که عضو بسیج نیستند در همراهی با این تشکل به صورت خودجوش در خصوص سی. اف. تی (CFT) برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیامک ارسال کرده اند.

در مشهد/ دانشجویان بسیجی هم برای نمایندگان مجلس پیامک ارسال کرده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ سید احمد میرحسینی که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه 27 مهر ماه مشهد تلویحا به این موضوع اشاره کرده بود، در این خصوص افزود: دانشجویان انقلابی و بسیجی بر اساس احساس تکلیفی که داشتند و به منظور روشنگری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعدادی پیامک برای آنها ارسال کردند، این کار سازماندهی شده و دستوری نبود بلکه دانشجویان بسیجی به این نتیجه رسیدند که اقدامی لازم است. 
وی ادامه داد: پیامک های ارسالی تهدیدآمیز نبوده و فقط به این منظور ارسال شد تا نمایندگان بدانند دانشجویان بیدارند و حواس آنها به رفتار نمایندگان است؛ ارسال پیامک های ما هیچ ارتباطی با دیگر گروه هایی که در این مورد اقدام کرده اند؛ ندارد. 
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: دلیل نمایندگان برای رای مثبت به سی. اف. تی مبنی بر گرفتن بهانه از آمریکا به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. آل سعود نیز در همه حال با آمریکا همراه است تا بهانه ای به آنها ندهد اما همیشه به وسیله آمریکا تحقیر و تهدید می شود. 
وی افزود: رای مثبت نمایندگان به این طرح، به نظر ما دانشجویان انقلابی مطابق نظر مقام معظم رهبری نیست و از نظر ما اگر سی. اف. تی در شورای نگهبان و مجمع تشخیص هم تصویب شود باز هم به ضرر کشور است. 
خرداد ماه گذشته یکی از نمایندگان در تذکری با استناد به ماده 149 آیین ‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفته بود: بمبارانی از پیامک های تهدیدآمیز را از سوی افراد ذینفع و گروه های مختلف بر روی گوشی های تلفن همراه نمایندگان برای تغییر رای آنها نسبت به لوایح مختلف شاهد هستیم. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: عضو پیشین شورای شهر مشهد و دوستان وی به طور آشکار اعلام کرده اند برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیامک ارسال نموده اند. 
محمدرحیم نوروزیان افزوده بود: خلیل موحد و دوستانش که در حسینیه قرآن و عترت مشهد فعالیت دارند مدعی هستند پیامکها تهدیدآمیز نبوده و ارسال آنها تنها برای اطلاع رسانی و امر به معروف و نهی از منکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است. 
وی ادامه داد: پیشتر، این افراد بطور آشکار در فضای مجازی موضوع ارسال پیامک به نمایندگان مجلس را اعلام کرده بودند و این اقدام کار پوشیده ای نبوده است. اگر این اقدامات مجرمانه بود دستگاه قضایی با آنان برخورد می کرد بنابراین ارسال پیامکها از نظر دستگاه قضایی جرم نبوده است. 
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین به ارسال پیامکهای تهدیدآمیز از مشهد برای نمایندگان مجلس اشاره و بیان کرد: این نوع پیامکها به صورت تهدیدآمیز، ناشناس و پنهان ارسال شده بودند. تیر ماه امسال یک خانم که از مشهد آنها را برای نمایندگان ارسال می کرد شناسایی، احضار و با وی صحبت شد. 
در پی روشنگری معاون استاندار خراسان رضوی، مسئول حسینیه قرآن و عترت مشهد نیز در جمع خبرنگاران گفت: مسئولیت ارسال پیامکهای فرستاده شده به نمایندگان مجلس در زمینه اف.ای.تی.اف با بنده و حسینیه نیست. 
خلیل موحدی افزود: ما ابزار پیامک را برای روشنگری نمایندگان به فعالان این حسینه معرفی کردیم اما مسئولیت پیامکهای ارسال شده به نمایندگان، بر عهده حسینیه نیست. جمعی در حدود 500 یا 600 نفر در جلسات کارشناسی حسینیه در زمینه اف.ای.تی.اف شرکت داشته اند و اطلاعی از محتویات پیامکهای ارسال شده به نمایندگان نداریم و هر کسی که توهین یا تهدید کرده در جرگه فعالان این حسینیه نیست و خودش مسئول پیامک ارسال شده است. 
عضو سابق شورای شهر مشهد گفت: با جمع بزرگی در شهر مرتبط هستیم که افراد مسجدی و اثرگذار هستند و روش ارسال پیامک به نمایندگان را به آنان معرفی کردیم. این اقدام بر اساس اعلام نمایندگان مجلس مختص مشهد نبوده و از شهرهای شیراز و تبریز و برخی دیگر شهرها هم انجام شده بود. 
وی افزود: ما با دعوت از کارشناسانی همچون عبدالمالکی، نوعی و باقرزاده درباره پیامدهای تصویب اف.ای.تی.اف جلساتی تشکیل دادیم و دوستان فعال در حسینیه نیز بخشهایی از آن جلسات را در قالب پیامک به نمایندگان مجلس ارسال کردند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر