کد خبر: 52840
A

سخنگوی جمنا: ضرغامی چون کاندیدای نهایی ما نشد، اعتراض دارد/ 21 نفر مثل او داشتیم

عزت‎الله ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما درباره اینکه «اگر دوباره به او برای انتخابات دوره بعد اصرار کنند آیا کاندیدا می‌شود یا خیر؟»گفته که «آن مسیر را دیگر هرگز طی نمی‌کنم». ضرغامی در همین مصاحبه تأکید می‌کند که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 96 دوستان جبهه انقلاب آمدند و به من اصرار کردند.

سخنگوی جمنا: ضرغامی چون کاندیدای نهایی ما نشد، اعتراض دارد/ 21 نفر مثل او داشتیم

به گزارش دیده بان ایران؛ البته این‎ها تنها اظهارات ضرغامی درباره جمنا نیست، پیش از این نیز او در گفت‎وگویی بیان کرده‎ بود که در انتخابات ٩٦، جبهه انقلاب بدون جایگاه اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی بارها پیش من آمدند و دعوت کردند که در انتخابات شرکت کنم، احساس تکلیف کردم و بیانیه‌ای کوتاه دادم که با دعوت «جبهه انقلاب» وارد این عرصه شدم. در سخنرانی‌ام در ١٧ فروردین هم اصولگرایان را نقد کردم و شاید یکی از دلایل رأی نیاوردنم در جمنا هم همین مسأله بود.

او همچنین گفته بود که بازهم می‌گویم من عضو جمنا نبودم، ولی گفتم اگر کاندیدای انقلابی به میدان بیاید حمایت می‌کنم. اما الان معتقد هستم، جمنا در طول ماه‌های بعد از انتخابات نتوانست سیاست‌ورزی کند و برای جریان انقلابی خوراک فراهم آورد. بنابراین به جمنا انتقادهایی وارد است؛ نه‌فقط از جانب من، بلکه دوستان عضو این تشکیلات هم انتقاد دارند.

ضرغامی همچنین خبر داده است که بعد از انتخابات چند باری او را دعوت کردند که در جلسات جمنا شرکت کند، ولی به دلیل اینکه از ابتدا در هیچ یک از جلسات‌شان شرکت نمی‌کرده، به هیچ جلسه‌ای نرفته است.

نباید عملکرد کل جمنا را زیر سؤال برد

حالا سیدمحمد حسینی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) در واکنش به این سخنان ضرغامی می‌‌گوید: به هرحال بعضی‎ها نقد‎هایی دارند و ما از همه رویکرد‎ها و عملکرد‎ها دفاع نمی‎کنیم. اما در مجموع جبهه مردمی را موفق می‎دانیم، زیرا ما 21 نفر را مانند آقای ضرغامی داشتیم که این‎ها، همه افرادی بودند که خود را کاندیدای ریاست جمهوری قلمداد می‎کردند.

او می‌افزاید: بنابراین رسیدن از این 21 نفر به یک فرد واحد و جلوگیری از چنددستگی کار بسیار مهمی بود.بله،بعضی‌ها دلخور هستند چون نام آنها به‌عنوان گزینه نهایی جمنا انتخاب نشد، اما دلیل بر این نیست که کل عملکرد جبهه زیر سؤال برود.ما بعد از انتخابات آسیب‌شناسی‌هایی کردیم تا در انتخابات بعدی این مشکلات تکرار نشود.

حسینی درباره این گفته ضرغامی مبنی براینکه«شما رفتاری که رسانه‌های اصولگرا با من می‌کنند را می‌بینید» می‌افزاید: نمی‌دانم که ایشان در کدام رسانه‎ها مصاحبه‌ کرده‌اند. چراکه گاهی اوقات افراد مصاحبه‎هایی با بعضی خبرگزاری‎ها می‎کنند و انتظار دارند همه روی آن مصاحبه کار کنند، اما رسانه‎ها ضوابط خاص خود را دارند. مثلاً یادداشتی می‎نویسد برای یک روزنامه خاص، بنابراین بقیه روزنامه‎ها آن را منتشر نمی‎کنند؛ چراکه فقط درباره مسئولان اجرایی و دولتی چون با مسائل روزمره مردم در ارتباط است، همه رسانه‎ها آن را کار می‎کنند./خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر