کد خبر: 52992
A

نماینده مجلس: وزیر پیشنهادی صنعت از مجلس رای اعتماد می گیرد/ شریعتمداری در وزارت صمت نتوانست حرکت چشمیگیری انجام دهد

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی چهار وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری به مجلس گفت: رضا رحمانی وزیر پیشنهادی، صنعت، معدن و تجارت می تواند از مجلس دهم رای اعتماد بگیرد.

نماینده مجلس: وزیر پیشنهادی صنعت از مجلس رای اعتماد می گیرد/ شریعتمداری در وزارت صمت نتوانست حرکت چشمیگیری انجام دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد کاظمی در همین رابطه اظهار داشت: امیدواری برای کسب رای وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از مجلس شورای اسلامی خوب است.

وی افزود: دکتر رحمانی فردی جوان و خوش فکر است و برنامه های خوبی برای این وزارتخانه کلیدی دارد.

کاظمی بیان کرد: روز گذشته وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در فراکسیون امید مجلس دهم توضیحاتی ارایه داد که نشان می دهد وی به مشکلات این وزارتخانه تسلط کامل دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم با بیان اینکه مواضع سیاسی برخی وزاری پیشنهادی مشخص نیست، افزود: همه چیز در مورد وزیر اقتصاد و دارایی مبهم است و هیچ موضع سیاسی از وی سراغ ندارم.

کاظمی ادامه داد: مواضع سیاسی برخی وزاری پیشنهادی و اینکه در چه مسیری هستند، مشخص نیست و من درباره برخی گزینه های پیشنهادی چهار وزارتخانه هنوز تصمیم نگرفته ام و باید بیشتر تحقیق کنم.

وی خاطرنشان کرد: باید ببینیم وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی چه برنامه هایی برای این وزارتخانه همچون بانکها، بیمه و به ویژه گمرک که واردکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، دارد.

عضو ارشد فراکسیون امید مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: حال باید برنامه ها و دفاعیات وی را برای وزارتخانه جدید در مجلس شورای اسلامی بررسی کنیم.

کاظمی افزود: شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت از لحاظ گستردگی کار، موقعیت کشور و تحریم ها نتوانست حرکت چشمیگیری در این حوزه داشته باشد.

وی یادآور شد: امیدواریم وی برنامه های خوبی برای اشتغال، رفاه و به ویژه تامین اجتماعی که به شدت با مشکل مواجه است، ارایه دهد و دفاعیات خوبی در این زمینه داشته باشد.

کاظمی با بیان اینکه نمایندگان مجلس هنوز تصمیم قطعی برای وزاری پیشنهادی نگرفته اند، اظهار داشت: باید برنامه ها و اظهارات چهار وزیر پیشنهادی به ویژه افرادی که تاکنون وزیر نبوده اند را بشنویم و سپس اظهارنظر کنیم.
وی ادامه داد: باید اطلاعات و شناخت کافی نسبت به چهار وزیر پیشنهادی دولت کسب کنیم و در روز رای گیری ببینیم چگونه از برنامه های خود دفاع می کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در چند دوره متوالی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران برخی از سوابق اجرایی و مدیریتی دکتر رضا رحمانی گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت است. 

محمد اسلامی، فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری و رضا رحمانی به ترتیب گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی هستند که روز 6 آبان صلاحیت آنها بررسی می شود. /عصرایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر