کد خبر: 53134
A

مصباحی مقدم: مجلس به وزرایی رای دهد که برای مردم کار کنند/ آمریکایی‌ها در مورد تحریم نفتی ایران شکست خوردند/ اگر دولت مدیریت ‌قوی‌تر داشت، شاهد مشکلات امروز نبودیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه ثبات نسبی در بازار ارز و طلا نسبتا حاکم شده و در روز ۱۳ آبان هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، گفت: باید وزرایی بر سرکار بیایند که برای مردم کار کنند، اینکه وزیری از وزارتخانه‌ای به جای دیگر منتقل شود، اساسا کار صحیحی نیست و مجلس باید در این زمینه دقت کند.

مصباحی مقدم: مجلس به وزرایی رای دهد که برای مردم کار کنند/ آمریکایی‌ها در مورد تحریم نفتی ایران شکست خوردند/ اگر دولت مدیریت ‌قوی‌تر داشت، شاهد مشکلات امروز نبودیم

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در مورد اثر تحریم‌های امریکا علیه ایران که در روز ۱۳ آبان اجرایی می‌شود، اظهارداشت: تصورم این است که در این روز اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و افرادی که از این موضوع ابراز نگرانی می‌کنند، چه بسا این ابراز نگرانی به‌جا نیست و احیانا ممکن است دلالان به این مسئله دامن بزنند، زیرا نان آنها در منفعت برد این این فضا سازی‌ها است.

وی افزود: اکنون بازار ارز و طلا نسبتا از یک ثبات نسبی برخوردار شده است، گرچه هنوز معتقد هستم که قیمت ارز و سکه باید بیشتر از این‌ها کاهش پیدا کند و یک رفت و برگشت داشته است، در واقع یک اوج داشت و سپس یک فرود رخ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامادامه داد: تصور می‌کنم آمریکایی‌ها در مورد تحریم نفتی ایران و کاهش صادرات نفت ایران به صفر، شکست خورده‌اند؛ زیرا اطلاعاتی که منتشر می‌شود مبنی بر این است که چین، هند و کشورهای اروپایی خرید نفت از ایران را ادامه خواهند داد و اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.

مصباحی مقدم در مورد عملکرد اقتصادی دولت گفت: عملکرد اقتصادی دولت نشان از مسلط نبودن بر اوضاع دارد؛ یعنی ‌مهار این وضعیت در اختیار دولت نیست. این اتفاقی هم که افتاده و شاهد کاهش نرخ ارز بودیم شاید به دلیل اندکی مدیریت است و نشان می‌دهد که اگر دولت و بانک مرکزی مدیریت ‌قوی‌تر و همه جانبه را در دستور کار داشته و انجام می‌دادند، امروز دچار این مشکلات نمی‌شدیم و این مشکلات (تلاطم در بازار ارز و سکه) را شاهد نبودیم.

وی در مورد تغییرات کابینه دولت و برخی جابه‌جایی‌ها گفت: معتقدم این جا‌به‌جایی‌ها به این شکل (معرفی محمد شریعتمداری برای وزارت کار) موثر نباشد و فضای روانی مثبت و اعتماد جامعه را به وجود نخواهد آورد، البته جایی که وزیری استیضاح می‌شود و وزیری که جای آن می‌آید متفاوت است و این تغییرات باید به راهکار خوبی منتهی شود. باید وزرایی بر سرکار بیایند که برای مردم کار کنند. اینکه وزیری از وزارتخانه‌ای به جای دیگر منتقل شود، درست نبوده و اساسا کار صحیحی نیست و مجلس باید در این زمینه دقت کند.

ٰعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ایجاد ثبات در بازار‌ها بیان کرد: راهکار در کوتاه مدت استفاده از ابزارهای مالی است که نقدینگی را جمع کند و بلند مدت و یک بازده زمانی ده ساله قطع کامل وابستگی بودجه عمومی ما به نفت است که امکان پذیر است./الف

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر