کد خبر: 53168
A

طیبه سیاوشی: هیچ وزیر و نماینده‌ای بدون لابی نمی‌تواند رأی بیاورد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رأی نمایندگان به وزرای پیشنهادی نشان داد که حامی و خواستار تدوام دولت هستند.

طیبه سیاوشی: هیچ وزیر و نماینده‌ای بدون لابی نمی‌تواند رأی بیاورد

به گزارش دیده بان ایران؛ طیبه سیاوشی درباره جلسه رأی اعتماد شب گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دلیل اینکه چهار وزراتخانه در شرایط بحرانی فعلی در صدرشان وزیری قرار نداشت  جلسه رأی اعتماد را برگزار کرد و تصمیم خود را گرفت.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور از یک بعداز ظهر تا 10  شب طول کشید، اظهار داشت: آن‌چه که مبنای رأی نمایندگان به چهار وزیر پیشنهادی شد، جلساتی بود که در فراکسیون و کمیسیون‌ها برگزار شد. 

وی خاطرنشان کرد: مجلسی که در حال حاضر وجود دارد حامی دولت است؛ در راستای سیاست‌های دولت قرار دارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: باتوجه به شرایط فعلی و مشکلاتی که وجود دارد و نمایندگان هم آگاهی دارند؛ رأی دادن به این وزرا از دید نمایندگان رأی به تداوم دولت آقای روحانی است.

وی با بیان اینکه تعدادی از وزرای پیشنهادی ناشناخته بودند و کمتر کسی فکر می‌کرد که رأی بیاورند، گفت: برای من نماینده هم دور از ذهن بود که وزرای پیشنهادی بتوانند ۲۰۰ و ۲۰۳ رأی از مجلس بگیرند.

سیاوشی با بیان این مطلب که نمایندگان با رأیی که دادند پشتیبانی خود را از دولت نشان دادند، گفت: حال نوبت دولت آقای روحانی و وزرای محترم است که در این شرایط سخت بر اساس برنامه‌هایی که ارائه دادند و آنچه که مد نظر دارند، تلاش کنند.

وی ادامه داد: مباحثی مانند مشکلات فعلی، مسائل بین‌المللی و تحریم‌ها مدنظر مجلس بوده و هست و وزرایی که شب گذشته رأی اعتماد از مجلس گرفتند باید توانایی‌های خودشان را ثابت کنند.  

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: نباید در این شرایط از وزرا توقع عملکرد درخشان داشته باشیم، اما باید بتوانند با بعضی از مشکلات مانند فسادهای درون دستگاهی که وجود دارد مقابله کنند و امید را به نوعی به جامعه بازگردانند.

وی با اشاره به اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: وزرات‌خانه‌هایی بعضا  ۱۷ معاون دارند باتوجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان قطعا بدنه این وزراتخانه جوان خواهد شد و ما شاهد پویایی و تحرک خواهیم بود.

سیاوشی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می‌شود از قبل مشخص بود نمایندگان به هر چهار وزیر به واسطه لابی‌ها و‌عده‌هایی که داده رأی می‌دهند، آیا واقعا چنین بوده است یا خیر گفت: لابی وعده همیشه  بوده است هیچ دوره‌ای در مجلس نبوده که چنین مسائلی مطرح نشود.

وی خاطرنشان کرد:‌ هیچ وزیر و نماینده‌ای بدون لابی نمی‌تواند رأی بیاورد و این در همه جای دنیا مرسوم است؛ حتی در خود مجلس هم اگر برای طرح و لایحه‌ای لابی صورت نگیرد،‌ رأی نمی‌آورد اما در جلسه رأی اعتماد شب گذشته ملاک نمایندگان شرایط فعلی کشور بود.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: برای برخی از نمایندگان شاید فاکتورهایی مطرح است اما واقعا در جلسه رأی اعتماد دیشب چنین مسئله‌ای مطرح نبود و بحث شرایط سخت کشور و برون رفت بود./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر