کد خبر: 53210
A

در جلسه اعضای دولت و شورای نگهبان درباره CFT چه گذشت؟

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره جلسه دولت با شورای نگهبان درباره CFT گفت: من، آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در جلسه رسمی روز چهارشنبه ۲۵ مهر شورای نگهبان شرکت کردیم.

در جلسه اعضای دولت و شورای نگهبان درباره CFT چه گذشت؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حسینعلی امیری در ادامه گفت: از اعضای محترم شورای نگهبان و آیت الله جنتی که این فرصت را برای دولت فراهم کردند تا نمایندگانی از دولت در جلسه این شورا حاضر شوند و نقطه نظرات و ضرورت ها را بیان کنند، تشکر می کنم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: اعضای محترم شورای نگهبان درباره لوایح چهارگانه به ویژه CFT که در دستورکار این شورا است، سئوالاتی داشتند که به آن سئوالات پاسخ دادیم. معتقدم جلسه بسیار خوب و سازنده بود و ۲ ساعت طول کشید. خیلی ما امیدوار هستیم که {CFT} مورد تأیید شورای نگهبان قرار بگیرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: اعضای شورای نگهبان هنوز درباره CFT اظهار نظر نکرده‌اند و زمان اعلام نظر را هم نگفتند اما گفتگوهای دولت با اعضای شورای نگهبان بسیار سازنده بود امیدواریم که انشاءالله همین نگاه محقق شود.

وی درباره برگزاری جلسه دیگری بین نمایندگان دولت با اعضای شورای نگهبان راجع به مصوبه CFT یادآور شد: اگر شورای نگهبان بخواهد حتما در آن جلسه شرکت خواهیم کرد.

امیری درباره ادعای کریمی قدوسی که گفته هیأت عالی نظارت مجمع به CFT ایراد گرفته، بیان کرد: اینکه آقای کریمی قدوسی درباره CFT چه اظهارنظری کرد من در جریان نیستم. مجمع تشخیص از طرف مقام معظم رهبری وظیفه و اختیار دارد، قطعا نظر مجمع درباره نظارت بر مصوبات از جهت عدم مغایرت با سیاست های کلی نظام با توجه به اصل ۱۱۰ قانون اساسی در روند قانونگذاری مراعات می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر