کد خبر: 53346
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

نماینده مجلس: اظهارات خانم "صبا آذرپیک" نباید باعث دستگیری او می شد

طیبه سیاووشی، درخصوص دستگیری صباآذرپیک به دلیل انتشار نامه هایی از وزیر کار اظهار کرد: درواقع کار خانم آذرپیک نباید باعث دستگیری او می شد. این مسئله درباره سایر خبرنگاران نیز صدق می کند. لازم به ذکر است ما پیگیر وضعیت و پرونده خانم آذرپیک خواهیم بود هرچند که باتوجه به عدم شکایت آقای شریعتمداری (با استناد به توییت وزیر کار) این خبرنگار به زودی آزاد خواهد شد.

نماینده مجلس: اظهارات خانم "صبا آذرپیک" نباید باعث دستگیری او می شد

دیده بان ایران: صبا آذرپیک فعال سیاسی و خبرنگار سابق رسانه‌های اصلاح‌طلب چند روز پیش در آستانه‌ی رای اعتماد مجلس به محمد شریعتمداری، اقدام به انتشار برخی اسناد درباره ارتباط شریعتمداری با پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو کرد و مدعی شد که شریعتمداری در این زمینه نقشی اساسی داشته است.

عصر روز دوشنبه هم اکانت صبا آذرپیک در توییتر غیر فعال شد و اطرافیانش مدعی شدند او به دلیل انتشار این اسناد بازداشت شده است.

با این حال شب گذشته محمد شریعتمداری، وزیرکار و رفاه اجتماعی،  در توییتی ضمن تایید خبر بازداشت این خبرنگار نوشت:« پس از شنیدن خبر بازداشت یکی ازخبرنگاران، پیگیری کردم. متاسفانه صحت داشت. علیرغم ادعاهای کذبى که ارائه کرده بود و در یک اقدام عجیب، اطلاعات قبلی و عادى کشف شده توسط ما را در سربرگ محرمانه واجا بصورت ناقص انتشار داده بود، به مسئولان گفتم به هیچ وجه راضی به بازداشت او و هیچ خبرنگاری نیستم.»

 

این در حالی است که موضوع انتشار اسناد توسط صبا آذرپیک نقل محافل اجتماعی و هشتگ توییتری اهالی رسانه شده است.

 

اما طیبه سیاووشی شاه عنایتی، نماینده مردم تهران، در خصوص این موضوع به خبرنگار دیده بان ایران می گوید: درخصوص صحت و سقم ادعاهای خانم آذرپیک بنده اطلاع دقیقی ندارم. شخص وزیر کار هم به عنوان کسی که برعلیه او صحبت شده در پست توئیتری خود اعلام کرده که راضی به دستگیری این خبرنگار نیست به همین دلیل بنده معتقدم به زودی صبا آذرپیک آزاد خواهد شد.

 

وی همچنین افزود: درواقع کار خانم آذرپیک نباید باعث دستگیری او می شد. این مسئله درباره سایر خبرنگاران نیز صدق می کند. لازم به ذکر است ما پیگیر وضعیت و پرونده خانم آذرپیک خواهیم بود هرچند که باتوجه به عدم شکایت آقای شریعتمداری این خبرنگار به زودی آزاد خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر