کد خبر: 53418
A

فلاحت پیشه: حتی "نفیو" هم انزجار خود را از رفتار و نوع بیان ترامپ در خصوص تحریم ها اعلام کرد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا با چالش بزرگی در مساله تحریم ها علیه ایران مواجه شده است که باید از تمامی ظرفیت های داخلی، بین المللی و مناسبات دو جانبه در قبال اقدامات تحریمی استفاده کنیم.

فلاحت پیشه: حتی "نفیو" هم  انزجار خود را از رفتار و نوع بیان ترامپ در خصوص تحریم ها اعلام کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ «حشمت الله فلاحت پیشه» درباره اعمال تحریم های دور دوم آمریکا علیه ایران در روز 13 آبان اظهار داشت: ترامپ تلاش می کرد با ایجاد تصویری تحقیرآمیز، تحریم ها را اعمال کند که این شیوه نشان دهنده عدم اطلاع و آشنایی وی با غیرت و حماسه ایرانی ها است.
وی این تحریم ها را آزمایش وحدت داخلی در میان ایرانی ها دانست و افزود: تحریم ها اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در قبال دشمنی است که در هیچ زمانی نسبت به ایرانی ها ترحم نمی کند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اقدام ترامپ باعث موجی از نفرت در میان ایرانیان، دنیا و حتی در میان آمریکایی ها شده است.
فلاحت پیشه به دیدگاه های «ریچارد نفیو» طراح تحریم های قبل از برجام و نویسنده کتاب «هنر تحریم» اشاره کرد و گفت: وی در سخنانی انزجار خود را از رفتار و نوع بیان ترامپ در خصوص تحریم ها اعلام کرد و این نشان دهنده مخالفت برخی افراد در میان آمریکایی ها است.
وی با یادآوری این که هشت کشور دنیا از تحریم های آمریکا مستثنی شده اند، اضافه کرد: به رغم این که ایالات متحده تلاش کرد نام بزرگی بر روی اقدامات خود بگذارد و از لحاظ کمی، افراد و شرکت های مختلف را به لیست خود اضافه کند اما در عمل این شرکت ها در حوزه های نفوذ تحریم، کاری برای دولت ترامپ انجام ندادند.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس خاطرنشان کرد: چندی پیش قانون تحریمی در کنگره آمریکا به تصویب رسید که این قانون همان تحریم هایی بود که قبلا اجرا می شد اما این بار همه آنها در این قانون تجمیع شده که این شیوه نوعی اقدام روانی علیه ایران بود.
فلاحت پیشه ادامه داد: ترامپ هم شیوه کنگره را دنبال می کند و تلاش می کند تحریم های گذشته را که قبلا اجرا می شد، تجمیع کرده و در عین حال که نفرت خود را نشان می دهد، سیاست روانی را علیه ایران دنبال کند.
وی با بیان این که ایالات متحده با چالش بزرگی در مساله تحریم ها مواجه شده است، تصریح کرد: در قبال اقدامات تحریمی آمریکا باید از تمامی ظرفیت های داخلی، بین المللی و مناسبات دو جانبه استفاده کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به انزجار ایجاد شده در جهان از اقدامات تحریمی آمریکا اشاره کرد و گفت: این انزجار با توجه به اقدامات ترامپ، قابلیت استفاده را دارد، ما حتی می توانیم در داخل آمریکا هم از این موضوع استفاده کرده و ضد تحریم ها اقداماتی را انجام دهیم.
فلاحت پیشه به اقدامات این کمیسیون تخصصی مجلس در خصوص تحریم های 13 آبان اشاره کرد و یادآور شد: این کمیسیون تلاش دارد با مسئولان مربوطه، موضوع سیاست های ضد تحریمی را پیگیری کند.
گفتنی است دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، چهارم نوامبر (13 آبان) اجرا می شود و پس ‌از آن تعاملات تجاری شرکت‌ها و افراد مرتبط با ایران مشمول تحریم می شود.
در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، سایر کشورهای امضاکننده این توافق ضمن انتقاد از تصمیم واشنگتن، اعلام کردند که به توافق با ایران پایبند می‌مانند.
اتحادیه اروپا اعلام کرد: 'قوانین مسدودسازی'‌ خود را برای حمایت از شرکت‌های اروپایی فعال در ایران اجرا می‌کند تا از این شرکت‌ها در برابر آن بخش از تحریم‌های آمریکا که شرکت‌های خارجی‌ را تهدید می‌کند، محافظت کند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر