کد خبر: 53508
A

ذوالنور: بی عرضگی‌ خودمان را پشت دیوار تحریم پنهان نکنیم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر روحیه جهادی در مدیریت اقتصادی وارد شود، تمام مشکلات حل می‌شود، گفت: امروز مردم از مسئولان انتظار دارند که با روحیه جهادی، بسیجی و ولایی کار کنند و به رفع مشکلات بپردازند.

ذوالنور: بی عرضگی‌ خودمان را پشت دیوار تحریم پنهان نکنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، امروز در تجمع راهپیمایان ۱۳آبان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان کرد: امروز توطئه‌های رژیم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بر همه‌ی مردم آشکار شده است و مردم به خوبی دشمن را شناخته‌اند.

وی افزود: نقش آمریکا در شکل گیری رژیم پهلوی و استمرار ظلم و خیانت آن رژیم، مقابله با انقلاب اسلامی و آموزش نیروهای ساواک برای شکنجه مردم انقلابی کاملا مشخص است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قبل از آن نیز در زمان دولت اسدالله علم، آمریکا قصد داشت که قانون کاپیتولاسیون را در کشور تصویب کند که تنها کسی که جلوی این قانون استعماری ایستاد، امام خمینی (ره) بود و به همین دلیل امام خمینی را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند.

ذوالنوری تصریح کرد: سپس امام خمینی (ره) به عراق تبعید شد و ۱۳ سال در آن کشور حضور داشت و بعد به فرانسه منتقل شد و پس از مدتی در ۱۲بهمن ۵۷ به ایران بازگشت و ثمره خون‌ها و شکنجه‌های ملت ایران در ۲۲ بهمن به نتیجه رسید و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی گفت: تلاش آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی تمام نشد و با تاکتیک‌های جدید به دنبال ضربه زدن به کشور بود، آمریکا سعی کرد جریان‌های انقلاب را تقویت کند و گروهک‌های مزدور را به جان ملت انداختند و ۱۷هزار شهید ترور در کشور بر جای گذاشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در همه‌ی این جنایات، ردپای برجسته آمریکا و محور استکبار جهانی برای مردم کشور مشخص و هویدا است؛ سپس توطئه‌های آمریکا ادامه یافت و با تهیه نقشه خاورمیانه جدید، به دنبال از بین بردن جمهوری اسلامی ایران و تقویت رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه بود که با مقاومت مردم و بیداری آن‌ها نقشه آن‌ها با شکست مواجه شد و امروز شاهد این هستیم که رییس جمهور آمریکا اعلام می‌کند که شکست خورده بزرگ منطقه خاورمیانه و جنگ‌های آن، آمریکاست که با وجود خرج هزینه‌های گزاف به نتیجه‌ای نرسید.

وی اضافه کرد: همچنین شاهد بودیم که قصد داشتند ظرف چند روز کشور یمن را با لشکرکشی، غصب کنند ولی  با مقاومت مرم و نیروهای انقلابی یمن، آل سعود هیچ راهی برای ورود به سرزمین یمن پیدا نکرد و در عوض موشک‌های نیروهای انقلابی یمن بر میادین نفتی عربستان فرود می‌آید تا عربستان و آمریکا، بار دیگر شکست را تجربه کنند.

ذوالنوری عنوان کرد: اینکه آمریکا امروز را برای بازگشت تحریم‌ها انتخاب کرده است، معنادار است ولی مردم هشیار هستند و می‌بینیم که امسال بیش از سال‌های گذشته مردم در راهپیمایی علیه استکبار جهانی شرکت کردند و فرمان‌بری خود را از مقام معظم رهبری به رخ جهانیان کشیدند.

وی افزود: امروز اقشار مختلف مردم از طبقات مختلف اجتماعی در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کردند و نقش خودشان را مسیر انقلاب ایفا کردند و امروز رسالت مسئولین بسیار سنگین است؛ مسئولین باید به این مردم امیدوار باشند؛ این مردم لایق بهترین خدمت هستند و بسیار برای این انقلاب فداکاری کردند و شهید دادند، ولی مردم با کسی تعارف ندارند و نمی‌توانند تحمل کنند که مسئولین در رفع مشکلات کشور کوتاهی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز ریشه بسیاری از مشکلات در داخل کشور و به دلیل عدم مدیریت درست است، مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز به دلیل عدم اجرای فرمان‌های رهبری و عدم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از سال ۸۰ ندای عدالت و مبارزه با فساد را سر دادند و امروز باید مسئولین سه قوه گزارشات خود را اعلام کنند که در این زمینه چه اقدامات مثبتی را انجام داده‌اند.

ذوالنوری تصریح کرد: در چند سال گذشته در برخی از صنایع و عرصه‌هایی که حتی تحریم بر آن اثر نداشته است، پیشرفت نداشته‌ایم و نباید کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام مشکلات و تحریم‌ها نسبت به آن چیزی که در قبل از انقلاب بوده است، بسیار پیشرفت کرده است و در مواردی مانند انرژی هسته‌ای، تکنولوژی نانو و تولید و پرتاب ماهواره در جهان سرآمد است، ولی عده ای می‌خواهند با سیاه نمایی، نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه دهند و قطعا در این خصوص شکست خواهند خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز ایران به سطح قدرت بالایی رسیده است و قدرت بازدارنگی آن افزایش یافته است و دشمن با وجود اینکه ادعا می‌کند، تمام گزینه‌ها روی میز است، ولی جرئت و جسارت تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارد، چون می‌داند با جواب سخت مواجه می‌شود.

وی اضافه کرد: روحیه جهادی نیروهای انقلابی باعث شد که ایران امروز به این پیشرفت‌ها دست یابد و اگر این روحیه جهادی وجود نداشت، وضعیت بخش‌های دیگر کشور مانند وضعیت اقتصادی بود، اگر همین روحیه جهادی وارد اقتصاد شود، تمام مشکلات این بخش نیز حل می‌شود.

ذوالنوری تاکید کرد: امروز مردم از مسئولان انتظار دارند که با روحیه جهادی، بسیجی و ولایی کار کنند و به رفع مشکلات بپردازند، قطعا با روحیه جهادی است که مشکلات حل می‌شود و با روحیه وابستگی و وادادگی هیچ پیشرفتی ایجاد نمی‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر