کد خبر: 53529
A

قهر مجمع تشخیص مصلحت با عکاسان بعد از تصاویر حاشیه‌ساز

دو جلسه پیاپی است که مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصلحت دانسته که عکاسان خبری را به جلسات خود دعوت نکند، هرچند هنوز مقامی در باره چرایی این اتفاق توضیح رسمی نداده، اما برخی می‌گویند علت آن عکس‌های منتشر شده از صحن مجمع است.

قهر مجمع تشخیص مصلحت با عکاسان بعد از تصاویر حاشیه‌ساز

به گزارش دیده بان ایران، آخرین بار شنبه هفت مهر ماه بود که عکاسان رسانه‎های مختلف به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت شدند. بنابراین دیروز، دومین جلسه‎ای بود که دیگر هیچ عکاسی از رسانه‌ها در این جلسات حضور ندارد و تنها تصاویر منتشرشده از جلسات مجمع، همان‌هایی است که در خروجی سایت مجمع قرار می‎گیرد که شاید کمتر واکنش‌برانگیز است.

**عکس‌های پرحاشیه 

طی ماه‎های گذشته، عکس‎های منتشر شده از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام با واکنش‎های زیادی در فضای مجازی روبه‌رو شده است. در جلسه 16 تیر ماه امسال، تصویری از آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع در صحن این نهاد منتشر شد که بیماری او در آن مشهود بود. پس از انتشار این تصاویر، اخبار متعددی از کسالت رئیس مجمع تشخیص و غیبت‎های مداوم او در رسانه‎ها پخش شد.

اما تصویر هاشمی شاهرودی تنها عکس پرحاشیه مجمع نبود. عکس صندلی‌های خالی هم در مجمع واکنش برانگیز بوده است. هر بار که مجمع تشکیل جلسه داده است، عکاسان از دو صندلی‌ خالی در صدر جلسه که محل نشستن روسای دو قوه مجریه و قضاییه است، عکسی منتشر کرده‌اند و همین سوژه خبری تحلیل‌گران سیاسی شده است. 

تصویر آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در جلسات مجمع واکنش‌برانگیز بوده است. در جلسه 30 تیرماه که موضوع حضور اقلیت‎های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا و سپنتا نیکنام، عضو شورای شهر یزد مورد بررسی قرار گرفت، تصویری در شبکه‎های اجتماعی پخش شد که نشان می‎داد به جز آیت‎الله جنتی همه کسانی که در عکس حضور دارند، دستشان را به نشانه موافقت بالا برده‎اند‌. حرف و حدیث درباره نظر آیت‌الله جنتی تا آنجا پیش رفت که روابط عمومی مجمع با انتشار بیانیه‎ای اعلام کرد این تصویر مربوط به لحظه رأی‌گیری درباره سپنتا نیکنام نیست.

از جلسه 24 شهریورماه، تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که به‎نظر می‎رسید آیت‎الله محسن مجتهد شبستری از اعضای مجمع پشت به محمود احمدی‎نژاد، رئیس‌جمهوری اسبق و دیگر عضو مجمع، نشسته است. بسیاری این برخورد با احمدی‎نژاد را به‎خاطر موضع گیری‎هایش علیه سران قوا و قانون اساسی دانستند.

در آخرین جلسه‎‎ای هم که عکاسان رسانه‌ها در آن حضور داشتند، یعنی هفت مهرماه، محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین دوباره با نشان دادن علامت پیروزی توجه‎ها را به خود جلب کرد. 

حالا به‌‌نظر می‌رسد این عکس‌های پرحاشیه باعث شده دبیرخانه مجمع، تصمیم بگیرد عکاسان خبری را به جلسه صحن عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت نکند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر