کد خبر: 5361
A

وزیر کشور: قانون دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها اصلاح می‌شود

وزیر کشور در سنندج اعلام کرد: قانون دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها در دست اصلاح است و در آینده ای نزدیک از سوی هیات دولت راهی مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وزیر کشور: قانون دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها اصلاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز پنج شنبه در جمع اعضای شوراها اسلامی روستاها ودهیاران استان کردستان در سنندج گفت: قانون دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها در کمیسیون تخصصی دولت تصویب شده و به صحن هیئت دولت آمده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک راهی مجلس شود.

وی عنوان کرد: این قانون به دنبال جبران مسائل و مشکلات و کمبودهای ناشی از قانون موجود در دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها است و تلاش می شود این قانون اصلاح شده و زمینه برای تقویت شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران فراهم شود

وی با بیان اینکه یکی از سرمایه های اصلی در حوزه مدیریتی کشور، شوراها و دهیاری ها هستند، بیان کرد: با توجه به این مهم نیاز است که توجه ویژه ای به مطالبات دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در سطح کشور صورت گیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در تمامی جوامع توسعه با کمک و مشارکت نیروی انسانی تحقق پیدا می کند، اظهارداشت: نیروی انسانی در هر جامعه ای  باید تفکر توسعه ای داشته باشد تا زمینه توسعه و پیشرفت کشور خود را فراهم کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه توجه به روستاها جزوسیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون بنابردلایل مختلفی روستاهای ما توسعه نیافته اند با این وجود در طول سه سال اخیر اقدامات مختلفی در راستای محرومیت زدایی در روستاهای سطح کشور انجام گرفته است.

وی ادامه داد: هر چند در حوزه خدمات رسانی به روستاها وضعیت قابل قبولی داریم ولی در عرصه تولید و اشتغالزایی شرایط به هیچ عنوان رضایت بخش نیست.

به گفته وی برای دستیابی به توسعه پایدار در حوزه روستاها توجه به دو مقوله تولید و اشتغالزایی باید در دستور کار قرار گیرد و این مهم هم تنها با ایجاد انگیزه و مدیریت مناسب و هم چنین بهره برداری از ظرفیت های بومی و محلی امکان پذیر است.

وزیر کشور عنوان کرد: امروزه در برخی از روستاهای کشور اقدامات و پروژه های مختلفی در حوزه تولید اجرایی شده است که باید در تمامی روستاهای کشور از جمله کردستان این اتفاق رخ دهد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه کردستان منطقه ای مهم و با دارا بودن امکانات و ظرفیت های فراوانی است، گفت: متاسفانه امروز نه تنها در کردستان بلکه در تعداد دیگری از استان های کشور هم چون ایلام، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه شاهد عقب ماندگی هایی هستیم که باید برای جبران آن تلاش کنیم.

اقتصاد مقاومتی باید با محوریت مشارکت مردمی اجرایی شود

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در نشست ها و جلسات مختلفی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی با محوریت توسعه روستاها تاکید کردند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید با محوریت مشارکت مردمی اجرایی شود، ادامه داد: خوشبختانه امروز ظرفیت برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور از جمله کردستان فراهم است و باید به بهترین نحو ممکن از این پتانسیل استفاده کرد.

وزیر کشور توجه به توزیع عادلانه منابع و همچنین عدالت در برنامه ریزی  برای رفع عقب ماندگی ها در سطح ملی واستانی را ضروری خواند و اظهارداشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته شده کردستان در آینده وضعیت مطلوب تری پیدا خواهد کرد چراکه این استان در حوزه منابع طبیعی و فعالیت های دانش بنیان و نیروی انسانی  پتانسیل های فراوانی را در اختیار دارد.

رحمانی فضلی عنوان کرد: امروز کردستان در شرایطی در امنیت کامل قرار دارد که مرزهای این استان در اقلیم کردستان عراق با آفت بزرگی به نام داعش و گروهک های تکفیری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه امروز جنگ در منطقه خاورمیانه به ویژه در کشورهای عراق و سوریه موجب ایجاد ضرروزیان فراوانی به منطقه شده است، گفت: قطعا ادامه این روند به سود دشمنان و به ضرر مسلمانان خواهد بود.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های مشترک اقلیم کردستان عراق و تلاش برای توسعه متوازن و مبادلات مرزی از دیگر موارد ضروری است که باید به آن پرداخته شود.

وزیر کشور بیان کرد: برای تحقق توسعه باید از سلایق شخصی خود عبور کنیم و با امنیت، وحدت و انسجام در کنار یکدیگر توسعه را به صورت ملی و همه جانبه ایجاد کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر