کد خبر: 53615
A

عضو شورای نگهبان: داستان CFT تمام شده نیست

نجات‌الله ابراهیمیان نسبت به اعلام نظر شورای نگهبان درباره CFT همزمان با آغاز دور جدید تحریم‌های ایران از سوی آمریکا واکنش نشان داد و از احتمال رفع ایرادهای شورای نگهبان از سوی نمایندگان مجلس یا ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید.

عضو شورای نگهبان: داستان CFT تمام شده نیست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران نجات‌الله ابراهیمیان نسبت به اعلام نظر شورای نگهبان درباره CFT همزمان با آغاز دور جدید تحریم‌های ایران از سوی آمریکا واکنش نشان داد و از احتمال رفع ایرادهای شورای نگهبان از سوی نمایندگان مجلس یا ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید.

 

گفت و گوی این عضو حقوقدان شورای نگهبان را در ادامه می خوانید.

 نظر شورای نگهبان همزمان با شروع تحریم‌‌های جدید اعلام شده است که برخی معتقدند این همزمانی اثر منفی بر اقتصاد کشور گذاشته است. الان این انتقاد به شورای نگهبان وجود دارد که چرا همزمان با شروع تحریم‌ها نظرش را اعلام کرده است؟

ابراهیمیان: سؤال‌های سخت نپرسید. تا متن نظر شورای نگهبان آماده شود و سخنگو جلسه اطلاع‌رسانی تشکیل دهد و هماهنگی شود زمان می‌برد. بعد ایشان باید بیاید در جلسه‌ای به سؤال‌ها جواب دهد. امروز جلسه‌ مطبوعاتی تشکیل شده که ایشان این خبر را اعلام کردند؟

خیر. آقای کدخدایی این خبر را با یک توئیت اعلام کردند. شما موافق این روش هستید؟‌

ابراهیمیان: این سلیقه ایشان بوده و من خیلی اشکال به آن نمی‌دانم. وظیفه قانونی بوده که نظر شورای نگهبان را به مجلس اعلام کند.

بر اساس اظهارات آقای کدخدایی این نظر چند روز قبل به مجلس ارسال شده اما ایشان چند روز بعد و همزمان با شروع تحریم‌ها آن را اطلاع‌رسانی کرده‌‌اند.

ابراهیمیان: من خیلی گله‌ای ندارم چون تأثیری ندارد. به هر حال CFT با ایراداتی مواجه شده است و اعلام نظر شورای نگهبان یا عدم اعلامش در سرنوشت مصوبه تأثیری نداشت.

به نظرتان بهتر نبود شورای نگهبان نظرش را همان زمان ارسال به مجلس، اعلام می‌کرد؟

ابراهیمیان: من باید روی این مسأله فکر کنم. تحریم‌ها خودش یک جنگ روانی شدید علیه ما به راه انداخته است. چه بسا ایراداتی که شورای نگهبان به CFT گرفته، در مجلس رفع شود یا حتی به مجمع تشخیص برود. به هر حال داستان CFT همچنان ادامه دارد و هنوز چیزی تمام شده نیست.

 آقای ابراهیمیان اکنون انتقاد به رد شدن CFT‌ نیست؛ آن بحث جداست. الان انتقاد بر سر چگونگی اعلام نظر شورای نگهبان است که چرا بدهنگام اعلام نظر شده است؟

ابراهیمیان: من به این مسأله فکر نکردم. الان که سؤال می‌کنید دارم به آن فکر می‌کنم. اینها تحلیل سیاسی است و من نمی‌دانم خوب بوده یا بد.

 شما خودتان دوره‌ای سخنگوی شورای نگهبان بودید؛ اگر الان سخنگو بودید همزمان با آغاز تحریم‌ها این خبر را اعلام می‌کردید؟‌

ابراهیمیان: کار ما یک کار قضایی- فنی است. وقتی ما تصمیم گرفتیم، آن را اعلام می‌کنیم که گاهی مصادف می‌شود با واقعه دیگر. نمی‌توان خیلی آقای کدخدایی را سرزنش کرد

 

منبع: ایرنا 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر