کد خبر: 5379
A
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد؛

آمریکا در حال نابود شدن است/ برخی در کشور به دنبال خط بازرگان هستند

در دولت سازندگی گروگان‌های آمریکایی آزاد شدند، در دولت اصلاحات به‌عنوان سیاست خارجی تنش‌زدایی خواستند مشکلات را حل کنند اما به‌عنوان محور شرارت معرفی شدیم و سازش سوم هم در این دولت به‌عنوان برجام صورت گرفت.

آمریکا در حال نابود شدن است/ برخی در کشور به دنبال خط بازرگان هستند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیده بان ایران،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، امروز، ۱۴ آبان‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد با بیان اینکه نسبت به ۱۳ آبان به عنوان روز استکبارستیزی سه نگاه داریم، عنوان کرد: نگاه اول نسبت به تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان در سال ۱۳۵۷ است که امام راحل آن را «انقلاب دوم» نامیدند و علت این نامگذاری این بود که بدون آن، انقلاب ما سقوط می‌کرد.
 
وی با اشاره به اینکه نگاه دوم ما به به خود آمریکا است، افزود: روزی که جاسوس‌خانه آمریکا در ایران اشغال شد، آمریکا در داخل کشور خودش از یک کشتی آرام با رضایت نسبی مردم نسبت به سیاست‌های دولتش برخوردار بود اما در بیرون، معادلات استکباری آمریکا در دنیا مانند یک شطرنج با حکومت‌ها و دولت‌ها بازی می‌کرد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دانشجویان ایران در آن وضعیت قدرتمندی آمریکا، جاسوس‌خانه را گرفتند و اولین سیلی را بر آمریکا نواختند اما آمریکا امروز قدرتی ندارد و در عرصه بین‌المللی نقطه‌ای پیدا نمی‌شود که «مرگ بر آمریکا» گفته نشود و پرچم آمریکا آتش نزده نشود.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلات در فرمایشات اخیر خود چنین گفتند که در هر گوشه دنیا هر آزادی‌خواهی بخواهد سربرآورد، اولین شعارش «مرگ بر آمریکا» است.
 
وی در ادامه بیان کرد: آمریکا که طی ۲۷ سال اخیر کشور ما را از دریا و خشکی، محاصره کرده است، همواره گزینه نظامی را روی میز مطرح می‌کند این در حالی است که حتی قدرت یک قدم نزدیک شدن ندارد زیرا ایران امن‌ترین کشور منطقه محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به وضعیت داخلی آمریکا در حال حاضر اظهار کرد: مناظره دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا از دو حزب متفاوت نمایشگر شفافی برای وضع داخلی آمریکا بود؛ «دونالد ترامپ» در پایان حرف‌هایش در مناظره «این دوره انتخابات ریاست جمهوری را نقطه نجات برای آمریکا» عنوان می‌کند، این سخن او به وضوح بیان می‌کند که آمریکا در حال غرق شدن و فروپاشی است.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: «کلینتون» نیز در سخنانش می‌گوید این انتخابات تنها شانس نجات دموکراسی در آمریکا است، این حرف کلینتون یعنی در آمریکا دموکراسی نیست بلکه استبداد، ظلم و بردگی حاکم بوده و این کشور، برده اقلیت یهودی صهیونیسم است.
آیت‌الله علم‌الهدی مطرح کرد: وقتی کسانی که نامزدهای اداره کشور آمریکا شده‌اند این گونه حرف می‌زنند، یعنی امروز بحث نبود دموکراسی و ورشکستگی اقتصادی در آمریکا مطرح نیست بلکه سخن از «آزادی» است، دو نفر که خود را بهترین فرد برای اداره مملکت معرفی می‌کنند، هر کدام دیگری را به فساد اخلاقی و فحشاء متهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه نگاه سوم درباره جایگاه استکبارستیزی نزد ما است، اظهار کرد: قد راست قامت و با صلابت رهبری در برابر استکبار را عین صلابت امام راحل هنگام تسخیر جاسوس خانه آمریکا می‌بینیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در آن روز دانشجویان مسلمان پیروِ خط امام راحل در کنار ایشان بودند و امروز چندصد برابر آن دانشجویان، جوانان متدین حزب اللهی متدین نسل دوم و سوم انقلاب در خط استکبارستیزی در کنار رهبر معظم انقلاب ایستاده‌اند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: وقتی جوانان ما از دیوار سفارتخانه بالا رفتند، عده‌ای ضعیف النفسِ مرعوب شده آمریکا وجود داشتند از جمله «مهدی بازرگان» که با استعفای او دولت ملی‌گرایانه بازرگان سقوط کرد.
 
وی تصریح کرد: امروز هم عده‌ای در جامعه باصلابت ولایی ما چشم به دست آمریکا دوخته‌اند و گمان می‌کنند، سازش با آمریکا مشکلات کشور را حل می‌کند در حالی که طبق فرمایشان رهبر معظم انقلاب سازش با آمریکا برای سه گروه «وابسته‌ها»، «از نفس افتاده‌ها» و «دنیا طلب‌ها» نسخه نجات‌بخش است.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه در این ۳۷ سال پس از پیروزی انقلاب، سه مرتبه با آمریکا سازش کردیم که نتیجه منفی داشت، عنوان کرد: در دولت «سازندگی» جوانان حزب‌الله که آمریکایی‌ها را گروگان گرفته بودند، با وساطت دولت ایران، گروگان‌های آمریکایی از دست رادمردان حزب‌الله نجات یافتند و آزاد شدند. 
 
وی افزود: در پی این خدمت ایران، بلافاصله آمریکا نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور وقت ایران را به پلیس بین‌الملل داد تا به عنوان یک مفسد تعقیب کند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در دولت اصلاحات به عنوان سیاست خارجی تنش‌زدایی بنا شد همه مشکلات با آمریکا را حل کنند که آمریکایی‌ها در افغانستان، به کمک ایران به طالبان مسلط شدند اما بلافاصله «رونالد ریگان» رئیس جمهور وقت آمریکا، ایران را محور شرارت معرفی کرد.
 
وی با بیان اینکه نتیجه سازش سوم در دولت فعلی «برجام» بود، اظهار کرد: در دو سازش قبل سرمایه‌ای نداده بودیم اما در این سازش هم سرمایه هم فناوری‌های هسته‌ای کشورمان را دادیم.
 
آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: آن‌ها به قدری شیطان و بدجنس هستند که جان کری، وزیرخارجه آمریکا اعلام می‌کند تحریم‌های ما پس از برجام بیش از تحریم‌های قبل از برجام بوده است، اکنون در این وضعیت عده‌ای مدافع آمریکا شده‌اند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: در حالی که کلینتون امروز در سخنرانی‌های تبلیغاتی‌اش رسما اعلام می‌کند: «ما فتنه ۸۸ را به راه انداختیم و این تشنج را ما در ایران رهبری کردیم»، اما عده‌ای در خانه ملت، در چنین مکان مقدسی معترضانه می‌گویند «از فتنه دم زدن تا کی؟».
 
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در روایتی به ما اعلان خطر کرده‌اند که «منِ پیغمبر، فتنه‌ها را لابه لای خانه‌های شما می‌بینم»، گفت: کدام خانه از مجلس شورای اسلامی و خانه ملت در کشور بالاتر است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: اهانت برخی به بنده و امثال بنده با لفظ «کاسب فتنه» اهمیتی ندارد، اما در برابر این سخن رهبر معظم انقلاب که فتنه ۸۸ خط قرمز ما است، چه می‌گویند.
 
 
امام جمعه مشهد عنوان کرد: این افراد دنباله‌دار آن خطی هستند که هنگام تسخیر لانه جاسوسی با صلابت امام خمینی(ره) استعفا دادند اما خوشبختانه مسئله استکبارسیتزی ما قوی‌تر از آن روز چنان ادامه دارد که به یک نقطه اقتدار ملی مبدل شده است که در منطقه، قدرت اول هستیم که این امر حاصل درس‌آموزی از نهضت امام حسین(ع) است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر