کد خبر: 53955
A

نماینده مجلس: تاکید دولت انتخاب استاندار غیربومی است

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب استاندار با دولت است و تاکید دولت به وزارت کشور این است که استاندار بومی نباشد.

نماینده مجلس: تاکید دولت انتخاب استاندار غیربومی است

به گزارش دیده بان ایران حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز دوشنبه در نشست خبری در بیرجند افزود: این موضوع نه تنها برای استان ما بلکه برای همه استان های کشور است. 
وی اظهار داشت: در خصوص بومی بودن با وزارت کشور صحبت کرده و گفتم که مردم ما متقاضی استاندار بومی هستند و در جواب گفته شد ما در هیچ جای کشور استاندار بومی نداریم چون به دلایلی استاندار بومی مشکلات و حساسیت هایی مثل حساسیت های شهرستانی ایجاد می کند به همین دلیل نظر وزارت کشور این است که هیچ استانداری بومی نباشد. 
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی که به پرسش خبرنگاری درباره گزینه های پیشنهادی برای استانداری خراسان جنوبی پاسخ می گفت، افزود: استاندار توسط وزیر کشور و همراهی دولت انتخاب می شود و دولت ها اگر بخواهند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص هماهنگی انجام دهند 2 گزینه پیشنهاد کرده و می گویند یک گزینه را انتخاب کنید و نماینده مجلس هیچ وقت استاندار پیشنهاد نمی دهد. 
وی تصریح کرد: استقلال قوا طبق قانون اساسی اجازه دخالت یک قوه در حدود اختیارات دیگر قوه را نمی دهد و به همین دلیل در خصوص استاندار کنونی نیز چند گزینه از طرف وزارت کشور به مجمع نمایندگان استان پیشنهاد شد و در نهایت ما به گزینه آقای مروج الشریعه رسیدیم. 
عبادی بیان کرد: انتصاب استاندار تنها در حیطه اختیارات دولت است و خود دولت هم باید پاسخگوی عملکرد او باشد. 
وی گفت: معیار ما همواره این است که استاندار توانمند، امین و قوی باشد و به دنبال بازی سیاسی نبوده و فقط نگاه برنامه ریزی داشته باشد. 

** آب مهمترین مشکل استان است 
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین مشکل خراسان جنوبی در حال حاضر آب است که باید به شکل صحیح مصرف شود و متاسفانه در بحث مدیریت آب در استان مشکل داریم. 
وی گفت: در حوزه آب پیگیری های زیادی مثل باروری ابرها انجام شد و از 2 سال قبل پیگیر باروری ابرها بودیم که این کار در آن مقطع هم انجام شد و امروز تبدیل به یک مطالبه عمومی شده که تا قبل از آن چنین مطالبه ای نبود. 
عبادی بیان کرد: سال قبل هم پیگیری های زیادی در خصوص باروری ابرها انجام شد و کارشناسان هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی وزارت نیرو ورود کرده و باروری ابرها انجام شد. 
وی با اشاره به اینکه مردم به آب نیاز دارند گفت: صنایع و معادن و کشاورزی خراسان جنوبی هم نیازمند آب است و ما متقاضی انتقال آب از هر جای کشور به استان هستیم. 
وی تصریح کرد: در دوره ای گفته شد آب از سد دوستی به خراسان جنوبی منتقل شود و با مشکلاتی که برای آن سد ایجاد شد و ورودی آب به آنجا کاهش یافت، کارشناسان وزارت نیرو پیشنهاد انتقال آب از دریای عمان به استان را مطرح کردند. 
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه این بحث وجود دارد که از آب شیرین کن ها برای بهره مندی از آب دریا استفاده شود و در نواحی شرق و مرکز کشور که دچار تنش آبی هستند، مشکل شان رفع شود. 
وی بیان کرد: انتقال آب هزینه بسیاری دارد و از ابتدا دولت اعلام کرد که بخش خصوصی باید وارد این عرصه شود تا استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، سمنان، یزد و خراسان جنوبی که مشکل دارند با ورود بخش خصوصی مشکل آنها پیگیری و رفع شود. 
حجت الاسلام عبادی گفت: تاکنون چندین بار به رئیس جمهوری گفته ایم و حضوری به ایشان وقتی به خراسان جنوبی آمدند گفتیم که اگر از این استان خارج شده و برنامه و مصوبه ای برای آب این منطقه نداشته باشید یعنی هیچ کاری انجام نشده و در این خصوص از دولت گلایه داریم. 
وی گفت: در خصوص آب های ژرف با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جلساتی داشتیم و در خراسان جنوبی مطالعات خوبی انجام و نتایج خوبی حاصل شد چون در این استان آب های ژرف خوب و انبوهی در اعماق زمین وجود دارد. 
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روان آب ها بسیار مهم است و پنج برابر کمبود آب سفره های زیرزمینی به شکل روان آب خارج می شود که بخشی از آن طبیعی است اما می توان با آبخیزداری و آبخوان داری بخش زیادی از این آب را جذب سفره های آب زیرزمینی کنیم. 
وی افزود: 50 پروژه استانی آبخیزداری به واسطه اعتبار صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی اجرا می شود، همچنین اعتبار خوبی برای آبرسانی به روستاها به استان ما داده شده و این هم به دلیل اعتبار صندوق توسعه ملی است. 

** راه آهن از سمت گناباد باید تکمیل شود 
حجت الاسلام عبادی گفت: ایجاد راه آهن از سمت گناباد به بیرجند کلنگ زنی شده است که باید تکمیل شود و به راه آهن سراسری وصل شویم. 
وی بیان کرد: در حوزه بیرجند به سمت زاهدان وزارت راه و شهرسازی به دنبال فاینانس است و معلوم نیست سرنوشت آن چه شود. 
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم روزی راه آهن خراسان جنوبی تکمیل شود تا بسیاری از مشکلات زیرساختی منطقه رفع شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر