کد خبر: 53956
A

اسحاق جهانگیری: مردم شرایط دولت را درک می‌کنند

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که مردم شرایط دولت را درک می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها فشار وارد می‌کنند تا مهمترین منبع درآمد دولت که نفت است را کاهش دهند و این مساله قطعا بر روی برخی از پروژه‌ها اثرگذار خواهد بود.

اسحاق جهانگیری: مردم شرایط دولت را درک می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری در حاشیه افتتاح خط دوم طرح آبرسانی غدیر اظهار کرد: مردم آبادان و خرمشهر در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برای ایران سنگ تمام گذاشته‌اند و هر میزان که برای آن‌ها کار شود درمقابل فداکاری مردم این دو شهر ناچیز است و ما باید برای رفاه حال مردم در خرمشهر و آبادان کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در بحث استفاده از آب رودخانه کارون وجود دارد، بحث کیفیت آب آن است که مردم در برخی از مواقع با کیفیت مناسب مواجه نمی‌شوند و امکان استفاده از آن را ندارند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: این مساله از اوایل سال 96 تشدید شد و در این زمینه از صبر و شکیبیایی مردم دو شهر آبادان و خرمشهر تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جهانگیری، با بیان این‌که طرح آبرسانی غدیر یکی از طرح‌های مهمی است که از سال‌های گذشته انجام شده است، گفت: در طول 10 سال گذشته که از عمر این طرح می‌گذرد مجموعا 950 میلیارد تومان در آن سرمایه‌گذاری شده است اما ما در سال 96 علی رغم همه محدودیت‌های منابع مالی در طول 11 ماه کار بزرگی را انجام دادیم و بر روی زمان اتمام طرح نیز پافشاری کردیم تا در تاریخ 15 تیرماه اجرایی شود.

وی ادامه داد: در این مدت زمان 550 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شد و خوشبختانه اکنون طرح تکمیل شده است و مردم در طول سه چهار ماه گذشته از آب کیفی قابل قبولی در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند شده‌اند.

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: برنامه این است تا همه روستاهای منطقه از آب کیفی مناسبی بهره‌مند شوند زیرا در حال حاضر هنوز کیفیت آب روستاها به آن کیفیت مطلوب مورد نظر ما نرسیده است.

جهانگیری، گفت: مردم در روستاها باید از آب شرب با کیفیت مناسب بهره‌مند باشند اما باید به این مساله نیز توجه داشته باشند که انتقال آب آشامیدنی تصفیه شده از این مسیر صرفا برای شرب است و نیازهای دیگر خود را باید از طریق آب‌های دیگر برطرف کنند.

وی عنوان کرد: مطمئن هستم اگر مردم این مناطق در روستاها از این آب انتقال داده شده صرفا برای شرب استفاده کنند، با ظرفیت فعلی نیز نیاز مناطق برطرف می‌شود.

جهانگیری گفت: سد سلولی که بر روی رودخانه بهمنشیر در حال احداث است، مانع ورود آب شور به درون رودخانه بهمنشیر خواهد شد. این سد برای آینده آب شرب منطقه و همچنین آبیاری نخیلات اقدام بسیارخوبی است.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که مردم شرایط دولت را درک می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها فشار وارد می‌کنند تا مهمترین منبع درآمد دولت که نفت است را کاهش دهند و این مساله قطعا بر روی برخی از پروژه ها اثر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: با این فشارهای اقتصادی اولویت بندی دولت برای اجرای پروژه تغییر نخواهد کرد و بخش آب جزو مهمترین اولویت های کشور در بحث اجرای پروژه ها است تا تامین منابع مورد نیاز آن ها در دولت مورد توجه قرار بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر