کد خبر: 54020
A

فعال سیاسی اصولگرا: انتقادات نباید به‎گونه‎ای باشد که به تضعیف روحیه عمومی مردم بینجامد/ نمی‎توان مانع آزادی بیان شد

یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه «نباید مانع آزادی بیان شد»، می‎گوید در همه دوره‎ها انتقاداتی به دولت‎ها مطرح بوده‎ است، اما نباید اجازه داد این انتقادات منجر به تضعیف روحیه عمومی مردم و مدیران کشور شود. این مدیران هستند که می‎توانند کشور را از وضعیت فعلی خلاص کنند.

فعال سیاسی اصولگرا:  انتقادات نباید به‎گونه‎ای باشد که به تضعیف روحیه عمومی مردم بینجامد/ نمی‎توان مانع آزادی بیان شد

به گزارش دیده بان ایران؛ ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره راه برون‌رفت از مشکلات کشور، به ایرناپلاس می‎گوید: شکی درباره لزوم وفاق ملی نیست. همه گروه‎ها و جریان‎های سیاسی باید تلاش کنند به یک همدلی برسند و به دولت کمک کنند تا بتواند شرایط فعلی را به‌خوبی از سر بگذراند.

ایمانی ادامه می‎دهد: مسائل دیگری نیز حائز اهمیت هستند؛ مانند مسأله مدیریت اجرایی کشور، چراکه باید مدیرانی باانگیزه و اهل تلاش سرکار باشند. این افراد هستند که می‎توانند کشور را از این وضعیت فعلی خلاص کنند. علاوه بر این، مدیران ما باید با انگیزه باشند تا بتوانند پرتلاش و شبانه‎روزی کار کنند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم ایجاد شرایط مناسب برای مدیران میانه و عالی‌رتبه، می‎گوید: وفاق ملی لازم است، اما اگر وفاق ملی هم به‌وجود بیاید، ولی مدیران میانه و عالی‌رتبه انگیزه و کارایی لازم را نداشته باشند، بازهم با بحران روبه‎رو هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در واکنش به اظهارات برخی مبنی‌ بر برکناری دولت، تصریح می‎کند: ما این مشکلات و اظهارات را همیشه و در همه دولت‎ها داشته‎ایم. نباید این مسائل و اظهارنظرهای برخی افراد را در رسانه‎ها بزرگ کرد تا دولت را دچار نوعی افسردگی کنند.

وی در ادامه می‎افزاید: تأکید می‎کنم همیشه این اظهارات، از سوی برخی از افراد یا طیف‎های سیاسی وجود داشته است. اما نمی‎توان دهان کسی را که منتقد دولت است و شرایط فعلی را درک نمی‎کند، بست. بالاخره طیفی هستند که بدون توجه به شرایط کشور، حرف‎هایی می‎زنند، اما نباید آنها را مخالف دولت تلقی کرد.

**روحیه عمومی مردم تضعیف نشود

ایمانی با بیان اینکه «نباید بگذاریم روحیه عمومی مردم تضعیف شود»، تصریح می‎کند: یکی از راه‎های مقابله با این موضوع، این است که این اظهارات و صحبت‎ها را خیلی در رسانه‎ها پوشش ندهیم. اما در هر صورت انتقاد به سیاست‎های اقتصادی و سیاسی، درست است و این انتقادات باید مطرح شود. نمی‎توان در جامعه خفقان ایجاد کرد. چطور در دولت قبلی از دولت انتقاد می‎کردند، اما الان اگر کسی از دولت انتقاد کند دیگر مورد تأیید این جناح نیست؟

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین می‎افزاید: در دولت اسبق هم دوران تحریم وجود داشت. الان باتوجه به آنچه مسئولان دولتی می‎گویند، وضعیت به‌مراتب بهتر از گذشته است. چراکه در دوران تحریم قبلی همه کشورهای جهان علیه ما بودند، اما درحال حاضر، به‌جز ایالات متحده آمریکا، بقیه کشورها با ما همداستان هستند. در دولت اسبق نیز، همان کسانی که منتقد دولت بودند امروزه نیز از دولت فعلی انتقاد می‎کنند.

وی معتقد است: نباید این حرف‎ها را جدی گرفت و همه از هر جناح سیاسی باید به دولت کمک کنند. انتقادات به‎جای خود هستند، اما این انتقادات نباید به‎گونه‎ای باشد که به تضعیف روحیه عمومی مردم و مدیران کشور بینجامد. به‎هرحال نمی‎توان مانع آزادی بیان شد، اما نباید هم این موضوعات را به‎نوعی عمومیت داد تا مردم فکر کنند بخش بزرگی از جامعه با دولت مخالف است. درواقع اکنون در طیف اصولگرایی نیز به‎ندرت از دولت انتقاد می‌‌شود. بقیه نیز یا سکوت کرده‎اند یا از دولت حمایت می‎کنند. برایند جریان اصولگرا بخوبی می‌داند که در این شرایط نباید زبان به افسرده کردن مردم و دولت بگشاید و باید به دولت کمک کند./ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر