کد خبر: 54074
A

محمود صادقی: دانشگاه آزاد دچار آشفتگی شده است

محمود صادقی می گوید: دانشگاه آزاد دچار آشفتگی شده و مساله پذیرش‌های بی‌رویه کلاف سردرگمی است که انتظار حل نهایی آن نمی رود.

محمود صادقی: دانشگاه آزاد دچار آشفتگی شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ نماینده مردم در مجلس در باره وضعیت دانشجویان مازاد پزشکی دانشگاه آزاد گفت: آمارها بعضا متناقض و متفاوت هستند؛ برخی گزارش‌ها رقمی 8 هزار نفر پذیرش مازاد را گزارش می‌کنند و برخی از 24 هزار دانشجوی مازاد حرف می‌ز‌نند.
«مساله اینجاست که وقتی کسی به عنوان دانشجو معرفی و برای وی کارت صادر می‌شود در او انتظار ایجاد شده و جمع کردن ماجرا کار آسانی نیست.» 
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رشته‌های علوم پزشکی نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی هستند و استانداردهای خاص خود را دارند. به همین دلیل وزارت بهداشت زیر بار ادامه تحصیل دانشجویان در شرایط غیراستاندارد نمی‌رود 
و ی با بیان این جمله که هنوز آمار شفاف و غیرمتعارضی به کمیسیون ارائه نشده است، گفت : مسئولان دانشگاه آزاد یا آمار ندارند و یا نمی‌خواهند آمار شفافی را ارائه کنند. برای حل این موضوع باید خطای خود را بپذیرند. 

**ارز دانشگاهیان باید اولویت‌بندی شود 
محمود صادقی در ادامه در پاسخ به مسایل پیش آمده برای ارز دانشجویی گفت: گروه‌های مختلفی از دانشجویان، اساتید و پژوهشگران هریک به نحوی برای انجام فعالیت‌های دانشگاهی و پژوهشی خود به ارزهای خارجی نیازمند هستند .
وی افزود: در این میان دانشجویان بورسیه و استادانی که در فرصت مطالعاتی هستند، به دلیل تعهدات دولت در قبال آنها در اولویت هستند. 
وی در این باره افزود: همچنین گروهی از اساتید و دانشجویان که فعالیت بین‌المللی دارند و خواهان شرکت در کنفرانس‌های علمی هستند نیز از متقاضیان ارز در دانشگاه‌ها هستند که این گروه نیز باید در اولویت بندی قرار گیرند. 
صادقی تصریح کرد: وزارت علوم باید به تعهدات خود پایبند باشد و ارز گروه‌هایی را که پیش از این، متعهد شده است ، تامین کند. 
وی یادآور شد : ارز دانشجویانی دوره دکتری که برای فرصت مطالعاتی شش ماهه ارز نیاز داشتند و در گذشته پذیرش گرفته بودند، پرداخت شده است . 
این نماینده مجلس افزود: اساتیدی که در فرصت مطالعاتی، کار خود را شروع کرده‌اند، انتظار دارند در اولویت باشند و ارز آنها از جانب دولت تامین شود.
صادقی با اشاره به دیگر مشکلات ایجاد شده در خصوص تامین ارز گفت: بعضا پرداخت حق عضویت برخی بانک‌های اطلاعاتی و مجلات معتبر علمی- پژوهشی نیز با دانشگاه را با مشکل روبرو کرده است. 
وی در خصوص دانشجویانی که با هزینه شخصی تصمیم به تحصیل در خارج از کشور گرفته‌اند، گفت: اگر شرایط کشور عادی بود، دولت قادر باشد هم از این گروه حمایت کند اما در شرایط فعلی که محدودیت‌های زیادی وجود دارد، تامین ارز دانشجویان در خارج باید اولویت بندی شود. 
صادقی با اشاره به مراجعه خانواده این دسته از دانشجویان به مجلس گفت: اگر چه خانواده این دانشجویان می‌گویند فرزندانشان به اتکای این ارز در دانشگاه‌های خارج از کشور پذیرش گرفته‌اند اما واقعیت این است وقتی محدودیت باشد، منابع باید اولویت‌بندی شوند. /ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر