کد خبر: 54076
A

آیت الله مکارم شیرازی: کشورها در برابر زورگویی امریکا متحد شوند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، بر ضرورت شکل گیری اتحاد میان کشورهای مختلف در برابر زورگویی ایالات متحده تاکید کرد و گفت: آنها با وحدت می توانند، دولت امریکا را در رسیدن به اهداف خود تنها بگذارند.

آیت الله مکارم شیرازی: کشورها در برابر زورگویی امریکا متحد شوند

به گزارش دیده بان ایران، وی روز چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: ایران اسلامی با وجود فشارها از سوی آمریکا از صحنه خارج نخواهد شد و مطمئنا بسیاری از کشورهای دنیا نیز به این زورگویی و تهدیدات اعتنایی نخواهند کرد و زیر بار این دیکتاتوری وحشیانه نمی روند. 
وی با تاکید بر اینکه باید دنیایی که در آن زندگی می کنیم را بشناسیم، تا گرفتار خطا و اشتباه نشویم گفت: اگر فکر می کنیم در این دنیا حقوق بشر و عدالت حاکم و مطالبه حقوق از طریق سازمان ملل امکان پذیرست، این تصور اشتباهی می باشد.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه دیکتاتوری وحشیانه بر دنیا حاکم است افزود: این دیکتاتوری، ایران را مزاحم منافع خود می داند و با فشارهای مختلف از جمله تحریم های نفتی، جلوگیری از سوخت رسانی به هواپیماها و ورود دارو و مواد غذایی به کشور به دنبال بیرون راندن جمهوری اسلامی از میدان است.
وی ایران را کشوری مستقل، عزتمند و آبرومند دانست و گفت: درشرایط کنونی یک کشور، خود را حاکم بر تمام منافع سایر کشورها می داند و به خود حق می دهد تا با فشار به دولت ها و ملت ها منافع خود را دنبال کند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا حق ندارد خود را ارباب همه دنیا بداند و برای بانک ها، موسسات، شرکت ها و دولت ها خط و نشان بکشد و همه را برده خود بداند.
وی گفت:در زمان جاهلیت اعراب به هر قراردادی که منعقد می کردند، احترام می گذاشتند ولی در شرایط کنونی شاهدیم که کشوری هر قراردادی را امضا می کند بعد یک طرفه آن را لغو می نماید.
وی با تاکید بر اینکه مذاکره با چنین طرف بدعهد و دیکتاتوری، معنا ندارد گفت: محدودیت سپاه پاسداران و توان موشکی و همچنین خروج از سوریه از جمله مسائل نامربوط و غلطی است که هدف آمریکا از مذاکره مجدد با ایران است.
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: در چنین دنیایی راهی جز قوی شدن نداریم، چراکه در مقابل زورگو باید زورمند شد.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم دولت بتواند در مقابل گرفتاری ها و گرانی های روز افزون به درستی انجام وظیفه کند و افکار عمومی را با طرح مسائلی همچون حضور زنان در ورزشگاه ها مشغول نکند و به واقعیت ها فکر کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر