کد خبر: 54098
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

حشمت الله فلاحت پیشه: ظریف فردی منطقی است اما باید توضیحات بیشتری راجع به اظهارات خود در مجلس ارائه دهد/ CFT یکشنبه آینده در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی مجدد قرار میگیرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نیز درخصوص ادعای برخی تندروها مبنی بر این که ظریف به جهت اصلاح اظهارات خود باید در مجلس حضور پیدا کند، اظهار کرد: لازم است آقای ظریف اظهارات خود را اصلاح کند چراکه اظهارات او غیر مستند است. آقای ظریف فردی منطقی و یکی از دیپلمات های مطرح دنیا هستند اما بنده معتقدم ایشان باید توضیحات بیشتری راجع به اظهارات خود در مجلس ارائه دهند و اگر مستنداتی در اختیار دارند ارائه دهند در غیر این صورت باید اظهارات خود را اصلاح کنند.

حشمت الله  فلاحت پیشه: ظریف فردی منطقی است اما باید توضیحات بیشتری راجع به اظهارات خود در مجلس ارائه دهد/  CFT  یکشنبه آینده در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی مجدد قرار میگیرد

دیده بان ایران_سپیده اجلالی: سه روز پیش، وزیر خارجه کشورمان در خصوص فضاسازی هایی که علیه لوایح FATF در کشور به راه افتاده است به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: اعتقاد دارم خیلی از این نگرانی ها صادقانه است؛ یعنی دوستان ما نگرانی صادقانه دارند. اما فکر می‌کنم پشت برخی از این نگرانی ها منافع اقتصادی است.  بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند.

 

این بخش از اظهارات وزیر امورخارجه کشورمان کافی بود تا بلافاصله رسانه ها و برخی از افراد تندرو واکنش های تندی را روانه محمد جواد ظریف کنند.

در این بین برخی از افراد نظیر امیرآبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس دهم، اظهارات ظریف را تهمی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران دانسته اند و برخی از نمایندگان تندرو نیز مدعی شدند که وزیر امور خارجه باید برای اثبات گفته های خود به مجلس برود.

 

 

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نیز درخصوص این ادعا به خبرنگار دیده بان ایران گفت: لازم است آقای ظریف اظهارات خود را اصلاح کند چراکه اظهارات او غیر مستند است. در حال حاضر 3 کشور اصلی(آمریکا با 50 درصد پولشویی) در محدوده قرمز پولشویی در دنیا قرار دارند که خوشبختانه کشورمان در محدوده قرمز پولشویی قرار ندارد.

 

 

وی ادامه داد: به عبارتی دیگر قوانین مقابله با پولشویی در ایران هم مقدم و هم مترقی تر است نسبت به کنوانسیون بین المللی در این رابطه.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم همچنین خاطرنشان کرد: از طرفی آقای ظریف فردی منطقی و یکی از دیپلمات های مطرح دنیا هستند اما بنده معتقدم ایشان باید توضیحات بیشتری راجع به اظهارات خود در مجلس ارائه دهند و اگر مستنداتی در اختیار دارند ارائه دهند در غیر این صورت باید اظهارات خود را اصلاح کنند.

 

 

فلاحت پیشه تاکید کرد: سوال پرسیدن از بدیهی ترین حقوق نمایندگان مجلس است. در رابطه با واکنش های تندی که در مورد این موضوع روانه آقای ظریف شده است باید بگویم که مجلس متشکل از افراد تندرو، کندرو و میانه رو است. اخلاق ها و جناح های نماینگان با یکدیگر متفاوت است و هر فردی مختص جریان خود رفتار می کند. البته گفتنی است واکنش های تند در این باره به هیچ عنوان موردپسند نیست.

 

وی در پایان در رابطه با بررسی CFT بیان کرد: CFT  قرار است روز یکشنبه در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی مجدد قرار گیرد که در این جلسه از وزیر امور خارجه، نماینده شورای نگهبان، وزیر اطلاعات و دستگاه‌های ذی‌ربط حضور دارند که در آن مباحث مربوط به ادعای ظریف در رابطه با پولشویی هم مطرح خواهد شد. البته سایر نمایندگان هم می توانند در این جلسه شرکت کنند. در صورت ازدیاد سایر نمایندگان این جلسه در کمیسیون تلفیق برگزار می شود.

 

بیشتر بخوانید:

پولشویی چیست به زبان ساده

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر