کد خبر: 54204
A
روحانی در نشست خبری مشترک با رییس جمهور عراق:

ظرفیت های بالایی برای توسعه روابط ایران و عراق وجود دارد

رئیس جمهوری با تاکید بر تداوم روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و عراق، اظهار داشت: ظرفیت های بیشتری برای توسعه روابط میان دو کشور وجود دارد.

ظرفیت های بالایی برای توسعه روابط ایران و عراق وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز- شنبه- در نشست خبری مشترک با رییس جمهوری عراق، افزود: برای همه ما واضح است که روابط ایران و عراق از لحاظ تاریخی، فرهنگی و مصالح ملی و منطقه ای روابط بسیاری مهم و ویژه ای است.
وی ادامه داد: همه مسئولان فعلی جمهوری عراق با مسئولان جمهوری اسلامی ایران بیش از 30 سال سابقه مبارزه با استبداد در عراق و استمرار امنیت در این کشور داشته اند.
وی اضافه کرد: امروز روابط دو کشور میان هیات های ایرانی و عراقی مورد بررسی قرار گرفت و دوطرف ضمن تاکید بر ادامه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر این نکته تاکید داشتند که ظرفیت های بیشتری برای توسعه روابط میان دو کشور وجود دارد.
برهم صالح رییس جمهوری عراق که صبح شنبه برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری های مشترک در زمینه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان تهران و بغداد ، از جمله اهداف سفر رسمی رییس جمهوری عراق به ایران است.
برهم صالح 10 مهرماه 97 توانست پس از دو دور رای گیری در پارلمان عراق با کسب 175 رای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور را به دست آورد و سومین رییس جمهوری عراق شود.
این چهارمین سفر منطقه ای رییس جمهوری عراق از زمان تصدی این مسئولیت و نخستین سفر وی به تهران است. وی پیش از این به کویت، امارات متحده عربی و اردن سفر کرد.
صالح در ایام انتخابات ریاست جمهوری عراق با تشریح مواضعش نسبت به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: «من به عنوان نامزد ریاست جمهوری عراق و همچنین به عنوان یک شهروند عراقی می گویم، ایرانی ها در زمان جهاد علیه صدام آغوش خود را به روی ما گشودند. برای همین شکی نیست که ما با ملت ایران ابراز هم دردی می کنیم و نمی خواهیم که هیچ آزاری به آنها برسد. اعمال تحریم ها علیه ایران تبعاتی برای عراق خواهد داشت و تنها محصور به ایران نخواهد بود. بنابراین چرا نباید عراق در موضع دفاع از همسایه اش، ایران، نباشد، در حالی که ما روابط درهم تنیده تاریخی با ایرانی ها داریم.»
خبر در حال تکمیل است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر