کد خبر: 54219
A

یس دفتر مقام معظم رهبری: عدالت و میانه روی درحوزه علمیه رعایت شود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حوزه علمیه قم را از جمله برکات وجود امام زمان (عج) دانست و گفت: باید مراقبت شود تا درحوزه علمیه چیزی خلاف مصلحت انجام نشود و عدالت و میانه روی رعایت چرا که چشم جهانیان به این مرکز علمی است.

یس دفتر مقام معظم رهبری: عدالت و میانه روی درحوزه علمیه رعایت شود

به گزارش دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیسان جدید و قدیم جامعه المصطفی العالمیه درسالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) قم با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید به فرزند مبارکی مانند جامعه المصطفی افتخار کند افزود: این مرکز از بدو تاسیس تاکنون منشا خدمات فراوان در طول خدمت خود بوده است به گونه ای که امروز برای معرفی اسلام ناب محمدی در 100 کشور جهان نمایندگی و موسسه های آموزشی و حوزوی تاسیس کرده است.
وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی گفت: مردم دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند و مقام معظم رهبری دراین نامه ها تاکید کردند که اسلام را از منابع اسلامی آن باید شناخت.
محمدی گلپایگانی در ادامه با اشاره به شرایط انحطاط اخلاقی و اعتقادی پیش از بعثت پیامبراکرم (ص) درمکه و در عصر جاهلیت اظهار داشت: مردم آن دوران دهها بت را پرستش می کردند و از نظر اخلاقی در بدترین وضعیت بودند و پیامبراکرم (ص) در چنین سرزمینی که خبر از علم نبود، به دنیا آمده و رشد کرد و دنیا را متحول کرد.
وی با بیان اینکه رسول خدا (ص) بدون داشتن استاد، معلم و کتاب در همه رشته ها صاحب نظر بود اظهار داشت: فقه اسلامی هزاران مساله را شامل می شود که تسلط بر آنها نیازمند سالها مطالعه، تلاش و تحصیل است ولی تمام این مسائل توسط پیامبری گفته شده است که اُمی و بی سواد بوده است.
وی در ادامه جامعه المصطفی را رشعه ای از خدمات پیامبر(ص) دانست وگفت: اولین کلماتی که بر پیامبر اکرم(ص) به عنوان وحی نازل شد تاکید به علم است و جامعه المصطفی العالمیه نیز که مسئولیت نشر حقایق اسلام در سراسر جهان است رشعه ای از آن وجود نازنین می باشد.
محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سعودی ها در دوران ذلت بار خود جز امور شهوانی و جنایت، کاری نکردند، گفت: اینها نه خادم بلکه خائن الحرمین و آلت دست استکبار جهانی هستند.
وی افزود: ما امید به روزی داریم که امام زمان(عج)، آن وجود مبارک بر دیوار خانه خدا تکیه زده و قیام خود را اعلام کنند.
محمدی گلپایگانی اسلام هراسی را یکی از راهبردهای دشمن دانست و گفت: اقدامات گروه تروریستی داعش، هیولایی از اسلام در کشورهای غربی تصویر کرده است که همه از این دین مبین رویگردان شوند ،این در حالی است که داعش مولود غربی هاست.
محمدی گلپایگانی ادامه داد: جنایت های داعش درعراق و سوریه برای خدشه دار کردن چهره اسلام بود و پشتوانه این جنایت ها دلارهای سعودی می باشد.
دراین آیین ضمن تقدیر از خدمات آیت الله علیرضا اعرافی، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی به عنوان رئیس جدید جامعه المصطفی العالمیه معرفی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر