کد خبر: 54421
A

پس از جمع آوری امضا برای استیضاح/ نمایندگان مجلس علیه ظریف طرح شکایت کردند!

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از امضای شکایت‌نامه نمایندگان علیه وزیر امورخارجه به خاطر اظهارات اخیرش در رابطه با منتقدان FATF خبر داد.

پس از جمع آوری امضا برای استیضاح/ نمایندگان مجلس علیه ظریف طرح شکایت کردند!

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: نمایندگان در حال امضای شکایت‌نامه‌ای علیه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره اظهاراتش در مورد منتقدان FATF هستند.

به گزارش دیده بان ایران، محمد جواد ظریف طی مصاحبه‌ای در روزهای اخیر منتقدان FATF را متهم به پولشویی کرده بود. 

متن شکوائیه نمایندگان و اسامی امضاکنندگان به شرح ذیل است:

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

همانگونه که مستحضر می‌باشید جناب آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه ایران در مصاحبه اخیر خود با یکی از پایگاه‌های خبری داخلی عنوان کرده‌اند: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند، من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم، اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند، حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند». 

پر واضح است طرح اینگونه موضوعات آن هم  بدون ارائه هیچگونه سند و مدرک از سوی عالی‌ترین مقام  وزارت امور خارجه کشور درست در مقطعی که کشور عزیزمان به بهانه اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی کشورهای سلطه‌گر متهم به این‌گونه اقدامات می‌باشد جای تعجب و تأمل جدی است و بهره‌برداری رسانه‌ها و مقامات خارجی از این سخنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثبت حداقل بی‌تدبیری و سوءمدیریت جناب ایشان می‌باشد. 

اینجانبان امضاکنندگان زیر به عنوان نمایندگان ایران در راستای سوگندی که به استناد اصل ۷۹ قانون اساسی در برابر قرآن کریم یاد کرده‌ایم این اظهارات را مغایر منافع و مصالح ملی و خلاف شأن وزیری که قانونا عهده‌دار اجرای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است می‌دانیم، لذا درخواست رسیدگی به این اظهارات ناصواب و بی‌پایه و اساس را طبق ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی داریم. 

اسامی امضاکنندگان:

حسینعلی حاجی دلیگانی، احمد علیرضا بیگی، محسن کوهکن، نادر قاضی‌پور، اکبر ترکی، مجید ناصری‌نژاد، ضیاءالله اعزازی، محمد حسن‌نژاد، سیدجواد حسینی‌کیا، اکبر رنجبرزاده، محمدعلی پورمختار

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر