کد خبر: 54552
A

آیت الله مکارم شیرازی: دوستان خوبی از برادران اهل سنت دارم

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر وحدت میان قشرها، اقوام و ادیان مختلف کشور گفت: تا زمانی که متحد باشیم تحریم و تهدید نمی تواند بر ما اثرگذار باشد.

آیت الله مکارم شیرازی: دوستان خوبی از برادران اهل سنت دارم

 به گزارش دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری ها آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه و جمعی از علمای اهل سنت استان کردستان افزود: در صورتی که دشمن موفق به ایجاد اختلاف در میان ما شود به طور قطع با مشکل مواجه می شویم.

وی با تاکید بر این که نباید اجازه داد دشمن در میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند، گفت: احترام به مقدسات و بررسی عقاید یکدیگر از منابع تایید شده اهل سنت و شیعه از جمله عوامل از بین رفتن اختلاف ها بین مسلمانان جهان است.
آیت الله مکارم شیرازی، اختلاف بین اقوام و ادیان را کار اساسی دشمن دانست و افزود: در برخی کتاب ها مسائلی به شیعه نسبت داده شده که خنده دار است و از اهل سنت نیز به ما خبرهای تحریف شده ای داده می شود و این کار دشمن برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.
وی نامگذاری هفته وحدت را ابتکاری بسیار خوب برشمرد و گفت: این هفته موجب نزدیک تر شدن شیعیان و اهل سنت می شود که بسیار ارزشمند است.
وی با بیان این که پیش از انقلاب ارتباط اهل سنت و شیعه بسیار کم بود ولی امروز شاهد زندگی خوب برادران شیعه و سنی در کنار هم هستیم تصریح کرد: بهترین کار برای ایجاد اتحاد و از بین بردن اختلاف ها این است که باید در مشترکات شیعه و سنی با هم همکاری و در اختلاف ها بر اساس مبانی خود عمل کنند.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که مشترکات شیعه و سنی بسیار زیاد است گفت: ممکن است در برخی مسائل جزیی اختلاف هایی وجود داشته باشد ولی این اختلاف ها به گونه ای نیست که موجب اختلاف جدی میان شیعه و سنی شود.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به هجمه سنگین رسانه ای و تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: تبلیغات منفی رسانه ای علیه نظام به حدی است که هر کس در خارج تصور می کند که کشور در حال فروپاشی است اما وقتی این افراد به ایران سفر می کنند، واقعیت اقتدار، ثبات و پیشرفت ایران با تصویر ساختگی رسانه ها برای آنها بسیار تعجب آور است.
وی همچنین با اشاره به مشکلات استان کردستان تاکید کرد: در مورد مشکلات این استان و مسائل مربوط به حقوق روحانیان اهل سنت پیگیری و برای حل این مشکلات به سهم خود در این زمینه اقدام می کنم.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه، جوانان را مهمترین سرمایه کشور دانست و اظهار داشت: امروز دشمن به وسیله فضای مجازی اخلاق و ایمان جوانان ما را هدف قرار داده است و باید تلاش کرد تا دشمن در جوانان ما نفوذ نکند، چراکه اگر دشمن به این هدف خود دست یابد به طور قطع با آسیب هایی مواجه می شویم.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، علما و ائمه جمعه کردستان را برادران خود دانست و گفت: در دوران قبل از انقلاب به سه منطقه از جمله مهاباد تبعید شدم و در آنجا دوستان خوبی از برادران اهل سنت پیدا کردم که دوستی آنها با بنده همچنان برقرار است.
وی برادران اهل سنت کردستان را با محبت، خون گرم، خالص و مخلص دانست و گفت: خاطرات آن دوران برای من فراموش شدنی نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر