کد خبر: 54755
A

استانی شدن انتخابات مجلس، همبستگی ملی را تقویت می کند

رییس کارگروه شوراها و امور داخلی مرکز نمایندگان ادوار مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی همبستگی ملی را تقویت می کند.

استانی شدن انتخابات مجلس، همبستگی ملی را تقویت می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین نوش آبادی درباره برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی اظهار داشت: این نوع انتخابات دارای فواید و مزایای فراوانی است که مهمترین آن تقویت همبستگی ملی و جلوگیری از تنش های قومی قبیله ای است.
وی افزود: با تصویب نهایی این طرح نقش اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری و نظارت از وظایف نمایندگان است تقویت شده و تمرکز آنان از پرداختن به امور جزئی و کوچک به مسائل کلان و ملی معطوف می گردد و نگاه ملی نمایندگان تقویت می‌شود.
نماینده ادوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی همچنین ارتقاء سطح کیفی و افزایش کارایی مجلس و متمایل کردن انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را به سمت ایجاد نظام انتخاباتی متناسب با ساختارهای سیاسی و حقوقی ایران را از دیگر مزایای استانی شدن انتخابات برشمرد.
نوش آبادی تقویت نقش شوراهای محلی و کاهش تنش های قومی و درگیری قبیله ای و حس رقابت های شدید و اختلاف برانگیز جریانات قومی را از نتایج انتخابات استانی دانست و با اشاره به کاهش هزینه های اجرایی انتخابات از سوی دولت و مجریان انتخابات، گفت: با اجرای این طرح سلامت انتخابات افزایش پیدا می‌کند و سوء استفاده احتمالی از رای مردم و امکان هرگونه خرید و فروش را از بین می رود. 
رییس کارگروه شوراها و امور داخلی مرکز نمایندگان ادوار مجلس تاکید کرد: با تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی فرهنگ تحزب و اندیشه های سیاسی تقویت و گسترش می یابد و ضریب امکان انتخاب افراد توانمند و نخبه بالاتر رفته و نگاه کارشناسی تر در مجلس حاکم می شود. 
وی همچنین توزیع متوازن اعتبارات و امکانات در سطح استان را از دیگر مزایای این طرح دانست و خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات از هرگونه تبعیض در تخصیص بودجه‌های استانی جلوگیری می‌شود و با نظارت همه نمایندگان استان از سهم خواهی بیشتر کلانشهرها و مراکز استان ها جلوگیری و عدالت اقتصادی و توزیع امکانات عادلانه بیشتر و بهتر صورت می پذیرد.
گفتنی است طرح استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصویب شده و قرار است این طرح پس از بررسی جزییات به صحن علنی مجلس ارجاع داده می شود.
در صورت تصویب این طرح در مجلس و تائید آن توسط شورای نگهبان، انتخابات دوره بعدی مجلس شورای اسلامی به صورت استانی برگزار خواهد شد./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر