کد خبر: 54849
A

غلامرضا کاتب: درخواست استیضاح رئیس مجلس حد نصاب لازم را ندارد/ برخی نمایندگان امضای خود را پس گرفتند

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس از به حد نصاب نرسیدن درخواست جمعی از نمایندگان درباره اعمال ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

غلامرضا کاتب: درخواست استیضاح رئیس مجلس حد نصاب لازم را ندارد/ برخی نمایندگان امضای خود را پس گرفتند

به گزارش دیده بان ایران؛ غلاﻣﺮﺿﺎ ﻛﺎﺗﺐ رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست جمعی از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس درباره رئیس مجلس نصاب قانونی ندارد.

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه در مصاحبه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر با عنوان طرح استیضاح رئیس مجلس مطرح شده به علت اینکه نصاب قانونی ۲۵ نفر را نداشته و تعدادی از افرادی که اسم آنها در زیر این طرح اعلام شده بود به صورت کتبی به کمیسیون آیین نامه اعلام کردند که در این مورد درخواستی ندارند و یا امضای خود را پس گرفته اند بنابراین قابلیت بررسی ندارد.

طبق ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس هرگاه نمایندگان به کیفیت اداره جلسات یا سایر امور مجلس و نحوه ایفای وظایف رئیس یا سایر اعضای هیأت رئیسه معترض باشند می توانند طی تقاضای کتبی با امضای حداقل ۲۵ نفر و یا به درخواست کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس، تشکیل هیأت رسیدگی به اعتراضات مرکب از رؤسای کمیسیون های تخصصی و اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس را درخواست کنند.

بر اساس این ماده، کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس مکلف است ظرف ۳ روز نسبت به تشکیل هیأت رسیدگی به اعتراضات اقدام کند و هیأت اخیر مکلف است ظرف ۱۰ روز با حضور ۳ نفر از منتخبین معترضین به موضوع رسیدگی کند و در صورتی که اکثریت اعضای هیأت رأی بر عدم صلاحیت فرد مورد اعتراض دادند، عضویت وی در هیأت رئیسه تعلیق می شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر