کد خبر: 54957
A

وزیر کشور: تأخیری در صدور حکم حناچی پیش نیامد

رحمانی فضلی:در مسیر صدور حکم شهردار تهران تأخیری پیش نیامد، و کارها در موعد قانونی انجام شد. برخی از روی شوق و اشتیاق چیزهایی نوشته‌اند، ولی واقعیت این است که این کار باید مسیر اداری‌اش را طی می‌کرد.

وزیر کشور: تأخیری در صدور حکم حناچی پیش نیامد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم اعطای حکم شهردار تهران که صبح امروز در محل وزارت کشور، برگزار شد با بیان این که انتخابات معمولا با فراز و فرودهایی همراه است، تصریح کرد: الحمدالله این فراز و فرودها منجر به این شد که در شهرداری تهران با حمایت و انتخاب اعضای شورای شهر، فرایند قانونی انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تهران به عنوان ام القرای اسلامی است خطاب به شهردار تهران گفت: از امروز به بعد حضرتعالی در این جایگاه مهم هستید. شهری که به عنوان ام القرای اسلامی بوده، فضای شهری، محیط آن ، انسان هایی که در آن زندگی می‌کنند و همه فعالیت‌های جاری در آن به عنوان موجود زنده تلقی می‌شود که در حال پویایی ، بالندگی و پیش روندگی است که باید بتوانیم بالندگی را در جهت تعالی قرار دهیم.

وزیر کشور اضافه کرد: به عنوان یک مسلمان در جمهوری اسلامی معتقد هستیم حتما باید هر کس در هر جایی هدفش تعالی بخش باشد و این هدف مشترک نباید مورد غفلت قرار گیرد که تمام این اقدامات نیز بستر سازی برای آن هدف است.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارها از جنس و ذات سخت هستند، افزود: بر خلاف تصور عده‌ای که کار شهرداری را فنی می‌بینند ولی واقعا فنی نیست و بخشی از آن فنی بوده. همچنین کار شهرداری تنها کالبدی نیست و بخشی از آن کالبدی بوده و اقدامات فرهنگی و  اجتماعی و روابط و مناسبات نیز در آن وجود دارد و از نظر فعالیت هم موضع بین بخشی است.

وزیر کشور ادامه داد: در حقیقت شهرداری یک بخش نیست و همه باید کمک کنند تا شهرداری موفق شود و شهرداری هم برای موفقیت به هماهنگی همه نیاز دارد. پس مدیریت آن، مدیریت مشکلی خواهد بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در وزارت کشور هر اقدامی که انجام می‌دهیم جمعی است. در انتخابات، مدیریت بحران، امنیت و شورای اجتماعی دستگاههای زیادی همکاری دارند و امور هماهنگی هم به جز با تأمل، تحمل و صبر و اغناسازی پیش نمی‌رود. دستگاهها باید در انجام وظیفه انگیزه اصلی یعنی همدلی داشته باشند و از طریق ادله عقلانی و براهین قبول کنند وگرنه کار سخت می‌شود.

وزیر کشور در ادامه گفت: با تجربه‌ای که آقای حناچی در این حوزه دارند و با توجه به سوابق ایشان در حوزه‌های مختلف اجرایی یقین دارم با کمک شورای شهر آقای شهردار موفق می‌شود. در حقیقت همه باید تلاش کنیم و شورای شهر، دولت و وزارت کشور باید حمایت کرده و ایشان نیز بایستی به عنوان محور تجمیع همه این انرژی‌ها ایفای نقش کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع مهم  شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این موضوعات مدیریت یکپارچه شهری است که در کمیسیون کلانشهرها تصویب شده و به دولت نیز ارائه شده است. در حقیقت باید این اتفاق بیفتد؛ اما برخی از کارشناسان در نحوه اجرای آن دغدغه‌هایی داشتند که ما هم در پیشنهاداتی که مطرح کردیم عنوان کردیم و اگر مصوب شد باید به صورت پایلوت اجرایی شود. مثلا در چند منطقه باید تعدادی از محدودیت‌ها اجرا شود و بعد از حصول موفقیت در مناطق دیگر و با گسترش مسئولیت‌ها ادامه یابد.

رحمانی فضلی ادامه داد: موضوع بعد درباره درآمدهای پایدار شهری است که لایحه آن در کمیسیون آماده شده و در دولت است که در خدمت شهردار قرار می‌دهیم تا بازنگری کند تا مواردی که مد نظر ایشان بود قابل اعمال است. در حقیقت این مساله مدیریت یکپارچه‌ شهری و درآمدهای پایدار شهری باید حل شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد:‌ در دولت یازدهم توجه به شهرداری‌ها بود که کمیسیون کلان شهرها در کنار دولت تشکیل شد؛ ولی شهرداری تهران، با این کمیسیون فعال برخورد نکرد. علت این است که هیچ لایحه‌ای را تقریبا شهرداری ارسال نکرد و وزارت کشور تقریبا همه لوایح را آماده کرده است. در صورتی که انتظارمان این است که با حوزه‌های مطالعاتی و تشخیص نیازها، کمیسیون فعال شود. در حقیقت بایستی از ظرفیت شورای عالی استان‌ها و ظرفیت کلانشهرها استفاده کرد و با توجه به سوابق کاری آقای حناچی باید کارگروهی تشکیل شود و آسیب‌ها و نیازها دربعد علمی بررسی و پس از تبدیل آن به لوایح، به دولت برود.

وزیر کشور به اولویت‌های شهر تهران که شهرداری هم بایستی به آن توجه کند اشاره کرد و گفت: بحث حل مشکل ترافیک تهران نیاز و خواست مردم است و تلاش‌های بسیاری در این زمینه شده اما مشکلات و معضلات جلوتر از تلاش‌ها بوده است. در حقیقت همه باید تلاش کنیم که این مشکل حل شود. از طرفی آلودگی هوای تهران هم موضوعی است که باید شهرداری به آن توجه  کند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: یکی دیگر از اولویت‌های شهرداری بایستی مسائل اجتماعی باشد. در شورای اجتماعی که همه جلسات آن با مقام معظم رهبری برگزار شد یکی از اعضای مهم این شورا  شهرداری‌ها هستند . بنابراین موضوعات اجتماعی از جمله مسائل مربوط به حاشیه نشینی از مباحثی است که در کنار باقی مسائل جزو اولویت‌ها آمده است.

وی خطاب به شهردار تهران گفت: خوشحالیم که این مسئولیت را قبول کردید و در خصوص این فراز و فرودها باید گفت: هر کسی از «زن خود شد یار من» البته تاخیری در این زمینه پیش نیامد و کارها در موعد قانونی انجام شد؛ اما برخی از روی شوق و اشتیاق چیزهایی نوشته‌اند ولی واقعیت این است که این کار باید مسیر اداری‌اش را طی می‌کرد. البته در این مسیر نیز بایستی از قوانین تفاسیری می‌شد و استمدادها به اجماع می‌رسید که این موضوع طبیعتا زمانی را می‌طلبد؛ اما همه به دنبال این بودند که این موضوع در مسیر اصلی و قانونی خود باشد زیرا بعد از این باید همه دستگاهها از شهرداری حمایت کنند.

وی در پایان  اضافه کرد: این حکم برای همه ما تعهد یافت و بایستی از شهرداری و شهرداری حمایت کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر