کد خبر: 55015
A

پزشکیان: پیش نویس ساختار موسسات مالی و اعتباری تهیه شد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تهیه پیش نویسی برای ساختار موسسات مالی و اعتباری خبر داد و گفت: در نشست امروز - شنبه - نمایندگان سران سه قوه آخرین وضعیت سپرده گذاران تعاونی ولیعصر رباط کریم و ارزیابی مجدد اموال موسسه مالی کاسپین بررسی شد.

پزشکیان: پیش نویس ساختار موسسات مالی و اعتباری تهیه شد

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان با تشریح نتایج آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مسائل و مشکلات موسسات مالی و اعتباری تصریح کرد: در این نشست این پیش نویس بررسی و مقرر شد هفته آینده در باره آن بحث و رسیدگی بیشتری شود.
وی خاطرنشان کرد: در این پیش نویس پیشنهادهایی درباره پول‌هایی که به عنوان وام به اشخاص پرداخت شده و این که چگونه منابع تجمیع و مدیریت شده و با نیروی انسانی رفتار شود تا بتوان برای مشکلات راه‌حلی اتخاذ و با کمترین هزینه بیشترین منفعت را از روند کنونی اخذ کرد، قید شده است.
وی یادآور شد: در ادامه نشست امروز مقرر شد اموال موسسه مالی و اعتباری کاسپین بار دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد، چرا که خطوط اعتباری که برای سپرده‌گذاران این موسسه باز شده بر اساس محاسباتی بود که در سال 96 صورت گرفته است، بنابر این در شرایط کنونی با تغییرات اقتصادی و قیمت‌ها در بازار انتظار این است که مقدار دارایی ها بیش از مقداری باشد که خطوط اعتباری برای آنها تعریف شده است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد جمع‌بندی صحیحی از وضعیت کنونی صورت گیرد تا بتوان تعیین کرد با افزایش دارایی ها چه تصمیمی می توان برای افرادی که بالای یک میلیارد تومان سپرده گذاری کرده‌اند، اخذ کرد.
پزشکیان با بیان این که در خصوص تعاونی گلیم و گبه کرمانشاه از سوی قوه قضاییه مداخله ای صورت گرفته و منابعی در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: بدون توجه به سیاست های نمایندگان سران سه قوه اقداماتی از سوی نماینده قوه قضاییه در کرمانشاه انجام شده که مقرر شد سخنگوی قوه قضا موضوع را پیگیری کند و آخرین وضعیت گلیم و گبه کرمانشاه مشخص شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت سپرده گذاران تعاونی ولیعصر رباط کریم نیز اظهار داشت: مقرر شد تا سقف 100 میلیون تومان به سپرده گذاران این تعاونی پرداخت شود و وضعیت دارایی و بدهی این تعاونی تعیین تکلیف و برای مابقی سپرده ها نیز به تناسب تصمیم‌گیری شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر