کد خبر: 55096
A

اولادقباد: بودجه سه میلیارد دلاری نوسازی و مقاوم سازی مدارس تخصیص پیدا کند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سه میلیارد دلاری نوسازی و مقاوم سازی مدارس گفت: این بودجه محقق نشده انتظار داریم که این بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کند.

اولادقباد: بودجه سه میلیارد دلاری نوسازی و مقاوم سازی مدارس تخصیص پیدا کند

به گزارش دیده بان ایران، فریده اولادقباد در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری به رئیس جمهور بیان کرد: انتظار داریم آقای روحانی با توجه به مصوبه برنامه ششم توسعه لایحه رتبه بندی معلمان را با قید فوریت در دستور کار هیات وزیران و آن کمیته تخصصی قرار دهد تا این موضوع در قانون بودجه سنواتی سال ۹۸ لحاظ شود.

وی افزود: سه میلیارد دلار که از حساب ذخیره ارزی در جهت تکمیل پروژه‌های آموزشی و پرورشی نوسازی و مقاوم سازی مدارس تصویب شد محقق نشده است. انتظار داریم در این چند ماه که به پایان سال ۹۷ باقیمانده است این اعتبار از سازمان برنامه و بودجه برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص داده شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اعمال مدرک تحصیلی همکاران فرهنگی فقط یک بار برای فرهنگیان انجام می‌شود. با توجه به اینکه آموزش و پرورش ماهیت آموزشی دارد و همیشه همکاران باید به دنبال افزایش علم باشند این اعمال مدرک فقط یکبار در سنوات خدمتی انجام می‌شود. این موضوع در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد. اگر به صحن بیاید از همکاران می‌خواهم به لغو این بخشنامه رای مثبت دهند.

اولادقباد اضافه کرد: بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشسته و شاغل ۳۷ روزی است که بلاتکلیف است. آقای روحانی و رئیس بنیاد شهید به این موضوع اهتمام ورزند. در بازدیدی که از دانشگاه افسری امام علی داشتم از عدم تخصیص بودجه انتقاد داشتند، خواستار این هستم در بودجه سال ۹۸ ارتشیان عزیز مورد توجه باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر