کد خبر: 55129
A

غرویان: عده‌ای فهمیده اند ممکن است ظریف رئیس‌جمهور آینده ایران باشد/ مهاجری: براندازان و تندروهای داخلی با همدیگر هم‌سو هستند

این روزها به بهانه‌های مختلف هجمه‌های بی‌سابقه‌ای به وزیر امور خارجه کشورمان صورت می‌گیرد. حتی می‌توان گفت که موج جدید حمله‌ها به محمدجواد ظریف آغاز شده و این بار علاوه بر مخالفان دولتکه نسبت‌های مختلفی به سخنان او داده‌اند؛ از «آتو به دشمن» گرفته تا «تهمت به نظام»، براندازان فضای مجازی نیز برخی سخنان وی را آماج حملات و توهین‌های خود قرار دادند.

غرویان: عده‌ای فهمیده اند ممکن است ظریف رئیس‌جمهور آینده ایران باشد/ مهاجری: براندازان و تندروهای داخلی با همدیگر هم‌سو هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله محسن غرویان درباره هجمه‌های اخیر به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به نظر من سه نکته مهم در اینجا مطرح است. نکته اول این است که هجمه‌هایی که به وزیر امور خارجه می‌شود به احتمال قوی بدین خاطرست که عده‌ای فهمیده اند ممکن است رئیس‌جمهور آینده ایران آقای ظریف باشد و به همین خاطر هجمه‌ها برای تخریب وی را شروع کردند.

وی افزود: بنابراین ممکن است که این هجمه‌ها، آغاز غرض ورزی‌های سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 باشد. لذا باید به این مسأله توجه داشته باشیم. نکته دیگر این است که آقای ظریف به عنوان یکی از موفق‌ترین چهره‌های سیاسی کشور پس از انقلاب بوده و حتی به تعبیر برخی سیاسیون، ما تا به حال وزیر امور خارجه‌ای با این حجم از فعالیت، پرجنب و جوش و موفق مانند ظریف نداشته ایم. از این رو، حال وی باعث تحول در دیپلماسی ایران شده و در این مسیر بسیار موفق بوده، مورد هجمه قرار گرفته است.

ظریف نگاهی بسیار خوب، مثبت و عملکردی صحیح دارد

این مدرس حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: نکته دیگر می تواند این باشد که عده‌ای ظریف و اظهاراتش را به عنوان بهانه‌ای برای تخریب دولت انتخاب کردند و هدف خود را تخریب سیاست‌ها و تدابیر سیاسی و دیپلماتیک دولت قرار دادند. در صورتی که امروز شرایط بحرانی جهان ایجاب می‌کند تا ما راه‌حل‌های دیپلماتیک را در صحنه دیپلماسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشیم. به این دلیل که اقتصاد با سیاست کاملاً پیوسته بوده و لوایح مربوط به FATF و امثالهم نیز در همین زمینه است.

وی در پایان گفت: آقای ظریف نگاهی بسیار خوب، مثبت و عملکردی صحیح دارد. لذا هجمه‌هایی که صورت می‌گیرد، برای شکست دادن این سیاست‌هاست.

کاری که تندروهای داخلی در هجمه به امثال ظریف انجام می‌دهند، به نوعی گرا دادن به خارجی‌هاست. در واقع آنها قصد دارند این پیام را مخابره کنند که با زدن ظریف کاری خواهند کرد تا FATF و CFT در جامعه پذیرفته نشود.

محمد مهاجری نیز در این باره گفت: من از قدیم الایام معتقد بودم که جریان تندروی فعلی و جریان برانداز خارجی و اسرائیلی‌ها دست‌شان در یک کاسه هست و در واقع برآیند کاری که آنها انجام می‌دهند، اقدام علیه نظام است. متاسفانه بعضی تندروهای داخلی، سربازانی مجانی برای دشمن هستند و بعضی از آنها نیز بعید است که مفتی حرف بزنند یا به بیانی دیگر بعضی سربازان داخلی دشمن حرف مفت زده، اما همه آنها مفت حرف نمی‌زنند.

براندازان و تندروهای داخلی با همدیگر هم‌سو هستند

وی افزود: اینکه امروز هجمه‌ها به ظریف هم از طرف براندازان و هم از طرف تندروهای داخلی صورت گرفته و حتی بعضی از رسانه‌های ضدانقلاب نیز ورود کردند، نشانگر این است که آنها با همدیگر هم‌سو هستند. حرف آقای ظریف تنها نقدی بر وجود مواردی از پولشویی در داخل کشور بود، اما جریان تندرو در این ماجرا، خود را معادل نظام گرفت و گفت حالا که به من می‌گویید پولشو، در واقع به نظام چنین انگی می‌زنید.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: در واقع جریان تندرو آدرس داد که پولشوئی که آقای ظریف متهمش کرده، خود این جریان است. امیدوارم روزی فرا رسد که معلوم شود جریان تندرو و افراطی درون کشور چه در مجلس چه در رسانه‌ها یا جاهای دیگر، چه ارتباطاتی با جریان‌های فاسد و قاچاقچیان پولشو در کجاها دارد.

ظریف با چنین هجمه‌هایی از دور خارج نخواهد شد

وی بیان کرد: کاری که تندروهای داخلی در هجمه به امثال ظریف انجام می‌دهند، به نوعی گرا دادن به خارجی‌هاست. در واقع آنها قصد دارند این پیام را مخابره کنند که با زدن ظریف کاری خواهند کرد تا FATF و CFT در جامعه پذیرفته نشود. یعنی در واقع تندروهای داخلی قصد دارند از پشت به آقای ظریف به عنوان مرد اول جبهه دیپلماسی که باید درباره FATFو CFT با قدرت وارد شده و با در دست گرفتن این دو حربه علیه دشمنان اقتصادی مملکت وارد جنگ شود، خنجر بزنند و این امری بسیار طبیعی است که انتخاب آنها برای حمله، فردی چون ظریف باشد.

مهاجری اظهار کرد: من نمی‌دانم کمپین‌های ایجاد شده در حمایت از آقای ظریف در فضای مجازی تا چه اندازه می‌توانند تاثیرگذار باشند، اما به نظرم آقای ظریف، فردی پرقدرت است و حتی بدون چنین کمپین‌هایی نیز از پس هجمه‌های خود برمی‌آید. زیرا وی در استدلال، نحوه بیان و هم به لحاظ پشتوانه‌های نظام دستش پُر است. بنابراین، وی با چنین هجمه‌هایی از دور خارج نخواهد شد.

شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها، حواسش به امضا‌کنندگان طرح استیضاح ظریف باشد

وی بیان کرد: این روزها مجلس در قبال آقای ظریف، یک بازی همه سر باخت انجام داد. زیرا اگر آقای ظریف در مجلس رای بیاورد و همچنان وزیر بماند، عده‌ای خواهند گفت که دیدید اظهارات ظریف درباره پولشویی درست بود و اگر وی رای نیاورد و از وزارت خارجه برود، یک عده دیگر خواهند گفت که دیدید مجلس هم طرفدار پولشویی بود و با افشاگری ظریف مخالفت کرد، پس معلوم است که خود دستی در این ماجرا دارد و اگر هم استیضاح را پس بگیرند، عده ای خواهند گفت؛ از اینکه در برابر ظریف قرار گیرند، ترسیدند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان گفت: بنابراین، مجلس یا همان نمایندگانی که طرح استیضاح ظریف را امضا کردند، در مقابل چند گزینه قرار گرفتند که همه این گزینه‌ها به معنای باختن آنها خواهد بود و من امیدوارم که شورای نگهبان در دور بعدی همانطور که در مورد بعضی‌ها چنین نظری را اعمال می‌کند، هنگام تأیید صلاحیت امضاکنندگان این استیضاحنیز حواسش باشد که چه کسانی مخالف منافع ملی بوده و چه کسانی زمانی که نظام نیاز به سرباز دارد از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند./جماران


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر