کد خبر: 55171
A

انتقاد «فلاحت‌پیشه» از عدم افزایش بودجه دفاعی سال ۹۸ توسط دولت

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه دفاعی کشور، گفت‌: انتظار می رفت دولت توجه جدی به بودجه دفاعی می‌کرد، البته که مجلس شورای اسلامی هم به وظایف خود عمل خواهد کرد.

انتقاد «فلاحت‌پیشه» از عدم افزایش بودجه دفاعی سال ۹۸ توسط دولت

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت الله فلاحت پیشه درهمین رابطه اظهار کرد: در حالی که شب گذشته (یکشنبه) دولت لایحه بودجه را نهایی کرد، اخبار خوبی از بودجه دفاعی سال آینده به ما نرسیده است. آن هم در شرایطی که ما امسال سعی کردیم در کمیسیون امنیت ملی به پیشواز بودجه برویم. از چند ماه قبل مسئولان بودجه‌ای از جمله آقای نوبخت را به کمیسیون دعوت کرده و حساسیت‌ها و الزامات خاص دفاعی را ترسیم کردیم. انتظار بود اثر این اقدام و روشنگری را در بودجه می دیدیم، اما اخبار خوبی به ما نرسیده است.

وی افزود: دولت به الزامات قانون برنامه ششم و سیاست های کلی در بودجه دفاعی پایبند نبوده است. طبق قانون برنامه ششم یکی از پنج ستون بنیادین کشور حوزه دفاع و امنیت است. همچنین طبق سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری حداقل پنج درصد از بودجه عمومی کشور مختص به بخش دفاعی به ویژه‌ حوزه مرزی باید باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این که بسیاری از مولفه های امنیتی و دفاعی حاصل جانفشانی سربازان وطن است که با حداقل امکانات در حوزه های مختلفی همچون تجهیزات، مرزداری و امنیت کار می‌کنند، خاطر نشان کرد: در صورتی که کشورهای منطقه که حتی با ضعف حاکمیت مواجه هستند، توجه بیشتری به بخش دفاعی خود می‌کنند ما شاهد اخبار ناخوشایند از بودجه دفاعی هستیم.

وی ادامه‌ داد: شاید این اتفاق به دلیل یک‌جا نشینی برخی از دولتمردان است که هنوز نقاط صفر مرزی را ندیده اند. ما به این مناطق رفته ایم و وضعیت آن جا را دیده ایم. قطعا توجه به نقاط مرزی نه تنها در موضوع دفاعی تاثیرگذار خواهد بود که وضعیت اقتصادی را هم بهتر خواهد کرد که  عدم توجه به آن ضربه‌هایی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می زند. انتظار ما این است که رییس جمهور، آقای نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه و سایر مسئولان دولت توجه جدی داشته باشند کما این که ما هم در مجلس شورای اسلامی تا حدی به وظایف خود عمل می‌کنیم.

فلاحت پیشه در ادامه، اظهار کرد: با اخباری که از بودجه سال ۹۸ به ما رسیده است، معتقدم که این نوع اختصاص بودجه به بخش دفاعی و بی توجهی‌ها اثر خود را در واقعیت مولفه‌های امنیت ملی و دفاع از کشور خواهد گذاشت/ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر